temperatur i sadelkammaren

lovehorses

Trådstartare
Hoppas på rätt tråd! :D

Ni som har värme i sadelkammaren:
Hur varmt har ni där nu?
När det blir minusgrader hur varmt har ni då?

Tacksam för svar!
:bump:

Sv: temperatur i sadelkammaren

Där jag står nu, sitter en luftvärmepump i sadelkammaren. Den är inställd så att den ska hålla 16-18 grader (rätt normal rumstemperatur).

Jag vill inte ha under 8 plusgrader i sadelkammaren och även när det är svinkallt så hålls den temperaturen med hjälp av ett oljefyllt element.

Termostaten i sadelkammaren är inställd på 10 grader, och lädret håller sig kanonfint.

Då är 10 grader inget problem verkar det som med tanke på lädret. Min man och jag diskutera tempraturen i sadelkammaren. Jag blev mäst orolig över att lädret skulle bli dåligt vid "för kallt".
Då kan jag ha 10 grader utan någrra större problem.

Vi har nog närmre 20 grader.
Lädret mår inte dåligt o inte vi heller :-D

Vi har halva sadelkammaren i vår pannrum och halva i garaget. Det som hänger i pannrummet är sådant vi inte använder så ofta, det som hänger i garaget är det vi använder ofta. I garaget är det någonstans mellan 5-10 grader och i pannrummet är det 20-25 grader, oavsett var något hänger så mår lädret bra, så båda funkar fint för oss.

Jag har ca 13-15 grader i min sadelkammare nu :) när det är riktigt kallt ute så blir det dyrt att ha så "varmt" så då brukar jag ha ca 6-7 grader.
(Sadelkammaren är 40kvm och har en luftvärmepump som värmekälla).

har mellan 7-10 grader i sadelkammaren. När det blir -25 grader ute går det ner ett par grader.

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
540
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
566
Senast: Ramona
·
Hemmet Oj, här hemma sover jag fortfarande gott och i lagom temp trots fönster i söderläge i sovrummet. Låter som att nåt gått fel i... 2 3
Svar
49
· Visningar
1 526
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka