termoridbyxor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare tivo0li
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 257
T

tivo0li

funderar på att beställa termoridbyxor från börjes tingsryd.. kingston heter dom.. och kostar typ 200 kr nu.. (rea) någon som har sånna? är dom bra/dåliga? :angel:

Sv: termoridbyxor

Om det var samma termoridbyxor som jag provade i affären så tyckte jag att de var jättestora i storlekarna. Storlek medium var som hus på mig och jag är väl inte pytteliten (ca 164 cm och 58 kg). Vet ej vad andra tycker?

Jag har dom och tycker dom funkar utmärkt, eller mjaa, man känner ju sig som en klump då man ska upp på hästen men , det är väl sånt man får ta.
Jag har inte frysit i minus 20 grader iallafall, och det är väl en av de viktigaste egenskaperna :smirk:

Har förstått att de är stora i storleken...ska man ta en storlek mindre?
Om jag mäter enligt måtten så kan jag t o m ta två storlekar mindre än normalt men vet ej om jag törs...

tivo0li skrev:
funderar på att beställa termoridbyxor från börjes tingsryd.. kingston heter dom.. och kostar typ 200 kr nu.. (rea) någon som har sånna? är dom bra/dåliga? :angel:

Jag tror att det är dem jag har och de funkar bra. Jag går hjulbent i dem dock eftersom man känner sig som en michelingubbe och går därefter för att inte benen ska stryka emot varandra. :p Jag har storlek S och jag är 155 lång och normal i kroppen. Men jag tycker också de är rätt stora. S är nästan för stort för mig.

De är helt ok med tanke på priset. Varma är de, men sitter lite konstigt, på mig i alla fall. Ganska tajta i midjan, men finns alldeles för MYCKET plats för låren och rumpan ;). Jag är normalbygd i kroppen.

Det verkar som om de är för stora i de små storlekarna och för små i de stora, för på mig är de på tok för små! Mätte mig enligt konstens alla regler innan jag beställde, och tog till och med en storlek större än tabellen sa. Fick inte på mig dem över huvud taget. Bytte till storleken över, men de var också för små - och då ska de ändå vara nästan 15 cm för vida om man ska tro på tabellen på hemsidan.
Det verkar nästan som om de bara har en enda storlek som de sätter olika lappar i... :idea:

tack för svaren :) har beställt ett par från börjes nu, är det fel storlek får jag väll skicka tillbax dom å byta då :p

Jag provade oxå dem från börjes och tyckte att de inte va nå bra, har dem från HÖÖKS och trivs jättebra i dem, så lägg till ett par hundringar så får du garanterat varma, ej så klumpiga och prisvärda termobyxor! :bump:

Tycker de är kanonbra. Lite korta i benen, men det gör inte så mycket. Varma och sköna på vintern. Klart prisvärda. ser att endel har haft problem med passformen. Mina har jag haft i 3 år så de kanske han gjort ändringar, men mina sitter bra och är inte alls klumpiga. Lite stora i midjan men det går utmärkt att ha skärp på dem.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 735
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 997
Senast: nyttnick
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 331
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd