Termoridstövlarna från Börjes?

S

Salome

Jag söker med ljus o lykta efter vinterridstövlar, har dessvärre lite tomt i plånboken efter allt för mycket shopping...Termostövlarna från Börkes kostar bara 369 kr, håller de värmen i vinter, tror ni?
 
Jag har de stövlarna och har så haft ett par vintrar, och de har hållit sig i relativt bra skick. Så de är nog rätt prisvärda så sätt.

Dock fryser jag rätt rejält i dem de riktigt kalla dagarna. Fast det gör jag nästan i alla skor. Kanske också för att mina stövlar är rätt små, vilket gör att jag precis får plats med ett par tjockare sockar i dem och det då inte blir någon luft kvar, vilket ju är ett måste för att man ska hållas varm.

I vintras körde jag ett tag med ett par nummer för stora vinterkängor (ej ridskor) där jag gott och väl fick plats med tjocka strumpor + att det blev en del luft kvar, och då frös jag nästan ingenting alls :bow: så det är nog det bästa. Tror Börjes-stövlarna är bra, varmare än "normala" ridskor, men man bör nog köpa någon storlek större än vanligt iaf.
 
Jag har också dessa från Börjes och tycker att de är prisvärda & bra. :)
 
Hade själv tänkt skriva en tråd om dem och hittar två st! :) Jag undrar också om de är bra. Speciellt de här kardborrarna- hur bra håller dem?? Kan man ha ett par termobyxor över stövlarna utan att det blir för tajt?
Och hur är de i storlekarna? Antar att man behöver köpa en storlek större än vad man brukar ha så man får plats med strumpor, men om de är små i storlekarna kanske inte det räcker? Hmm...

Billiga var dem ju iaf, och jag är en riktig fryslort om fötterna, så jag kommer nog även köpa såna här små påsar som blir varma när man trycker på dem. Vet ni vilka jag menar? Iaf, sådana, och lägga i skorna/stövlarna.
Jag brukar ha chaps + ridskor, men det är lite bökigt och bylsigt ibland på vintern, därför hade jag tänkt köpa ett par stövlar att ha. Och dessa verkar ju rätt hyfsade, alla andra stövlar är ju så fasligt dyra... :crazy:

Nån som vet var man kan köpa såna här små värmeinlägg att ha i skor/vantar etc...? Och vart de är billigast..

MVH Nina
 
Jag fundrar oxå på dom stövlarna, hur e dom i storlekarna?
Håller dom i kardborren??

Mvh..
 
Kardborren har hållit sig jättebra på mina stövlar! Fäster bra trots att jag använt dem mycket.
Tror också att de är rätt normala i storlekarna. Jag ligger vanligtvis på 39 i vanliga skor och det är också vad jag har i stövlarna (kanske dock att de känns en aning trångare än normala skor och helst hade jag ju velat ha minst en storlek större för att riktigt få plats med strumpor utan det blir för trångt).

Haha, jag tog ju in dem och provade dem nu då (är ju några månader sedan man hade dem framme sist så det är ju svårt att komma ihåg hur de är :p) och det känns som om fodret har åkt med foten ner när man kört ner foten och liksom hamnat nere på botten, vilket är en aning obekvämt. Iaf är det så i den ena stövlen. Fast det kan ju vara jag som varit lite slarvig med att öppna upp dem ordentligt innan jag tagit på mig dem, jag brukar nämligen vara bra på att förstöra skor på det sättet. :crazy: :smirk:

Nåväl, i de stora hela är mina fortfarande i bra skick trots att de använts rätt flitigt (iaf två gånger i veckan) i två vintrar. Prisvärda.
 
Undrar oxå lite om dessa vinterstövlar! Har ett par Höga Kusten med dom e ju inte så speciellt varma mitt i vintern. Någon som vet hur Börjes är i strl? Har 37 på Höga Kusten och 37 på easy rider. Jämförbart???!! :confused:

Tack på förhand!!
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 256
Senast: Wille
·
Fritid Jag har ett helt rum fyllt av böcker. Jag inser krasst att de flesta läser jag bara en gång. Efter att dessutom ha gjort några långa...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 818
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp