Terrier Brasiliero

C

Chippen88

Är det någon som har erfarenhet av denna ras? Är ju en relativt ny ras och kan inte hitta så mycket information om den mer än vad som finns på uppfödares och skk´s hemsida. Av det jag har läst om den så verkar det vara en hund som passar mig men har aldrig träffat någon sådan så tänkte om det finns någon som kan dela med sig av sin egen erfarenhet.

Jag planerar att skaffa hund till sommaren. Bor i en ganska liten lägenhet men kommer självklart se till att hunden får röra på sig varje dag. Är intresserad av att gå olika kurser med hunden och vill absolut prova på lite agility. Vore även kul om hunden kunde hänga med på nån joggingrunda då och då. Samtidigt som jag gärna vill ha en lekfull och aktiv hund så måste den kunna slappna av inomhus och mysa i tv-soffan också samt klara att det kanske blir några dagar utan mer aktivitet än de dagliga promenaderna.
Kommer se till att det finns någon hemma med hunden under hela sommaren men så småningom är målet att hunden ska kunna vara ensam ca 4h om dagen, även om det troligen inte blir varje dag.

Nackdelen är ju att brasilieron är ganska ovanligt och kan ju bli svårt att hitta en sådan till sommaren. Har även funderat på Dansk/Svensk gårdshund, finns det några andra förslag som skulle kunna passa?
 
Sv: Terrier Brasiliero

Funderar starkt på att göra ett besök där! Dock har jag nog inte möjlighet att få hem en valp innan den 27 maj och deras valpar är ju redan 8 veckor. Men det kanske går att lösa man vet aldrig :D
 
Sv: Terrier Brasiliero

Tror inte det är några problem... tycker absolut du ska höra av dig till henne. Om inte annat kan du få svar på frågor som du har. :)

Hon har otroligt fina hundar vad jag förstår.. dsg är jag påläst om men inte terriern. Hennes dsg är friska, fina hundar med en bra mentalitet så antar att hon håller lika standard på terriern också. Enligt Sofia finns stora likheter mellan raserna. Sen beror det kanske på vilken typ av hund man gillar, utseendemässigt är ju terriern mer av en racer.. dsg är kraftigare.. :p
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 437
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 279
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 186
Senast: Fetaost
·
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 086
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp