• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare wert
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 247
W

wert

Någon som har sett honom mkt eller haft med honom att göra när han gick som hingst som kunde berätta hur han betedde sig? Tror han stod på Täby innan han blev exporterad till Norge

Sv: Tesorero

Känner tjejen som skötte honom i norge och hon sa att han var UNDERBAR, väldigt snäll att hantera och rida.

Tack jo det stämmer nog bra men ingen mer som vet något?

wert skrev:
Någon som har sett honom mkt eller haft med honom att göra när han gick som hingst som kunde berätta hur han betedde sig? Tror han stod på Täby innan han blev exporterad till Norge

Nej jag vet ingenting om honom personligen men han ser ut att ha en mycket bra stamtavla, med flera mycket bra hingstar, bla uue Alydar, farmorsfar Habitat, ue Known fact och så farfar Lyphard (e Norhtern Dancer) som dog förra året, 36 år gammal! (Och med den farssidan skulle han kunnat vara rätt tuff, men det låter det ju inte som, om han nu var den snällaste någon hade träffat)

I alla fall något svar, men hur han var själv vet jag som sagt inte.

Min familj är uppfödare till Tesorero, är du ny ägare eller skötare på honom för så vitt jag vet är han tillbaka i Sverige.

Mamman, Factually var i grunden en väldigt snäll häst men hon hade ont i ryggen och blev besvärlig därav. det var också därför hennes tävlingskarriär slutade.

Tesoreros syskon, Tess och Constance var två heta hästar men också väldigt snälla. De var fruktansvärt nervösa men gjorde aldrig några dumma grejer direkt.

Han hade en syster till som tyvärr dog som åring. Nu har Factually fått en avkomma till, Crush som står i vårt stall ( även Tess har en avkomma där ), och båda dem är jättefina stabila hästar.

Tesoreros tränare i Norge sa alltid att han var en av de snällaste och stabilaste hästarna i hans stall och han var tydligen en av drömritterna. De som även sett honom till start har nog också sätt att han alltid uppträdde lugnt.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
535
Senast: Krålus
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
563
Senast: MJLee
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 266
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 298
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka