Testa westernridning

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Lillkaris
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 749
L

Lillkaris

Hästen jag rider har tidigare varit westernhäst men rids nu på engelskt vis med "vanlig" sadel och träns. Jag är väldigt intresserad av western ridning och anser att det är ett naturligare ridsätt. Men jag har aldrig ridit på western-sätt. Så nu undrar jag om man kan göra några enkla övningar med min häst även om jag har vanlig sadel+träns. Och vad bör jag som ryttare tänka på?

Sv: Testa westernridning

Det spelar ingen roll vilken utrustning du har, det är sättet att rida på! :) Det är först om du ska börja tävla på större tävlingar du måste ha westernutrustníng, o när man kommer upp i de mer avancerade övningarna är det nog en fördel med rätt utrustning.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 858
Senast: Nepenthe
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka