Testamente

MidnightSoul

Trådstartare
Jag ska upprätta ett testamente. Har inga barn som kan ärva och har en del saker jag ska gå till specifika personer. Exakt hur mycket information behövs för att specificera vem det är som sakerna ska gå till behövs? Räcker förnamn och efternamn eller behövs till exempel personnr?
 
Jag har skrivit ett testamente och använt Cancerfondens mall för detta. Där står det: "Var noga med att ange namn och person och/eller organisationsnummer på mottagarna i ditt testamente. Saknar du personnummer kan du ange vilken relation du står i till mottagaren, adress och/eller annan information. Detta säkerställer att det inte blir några svårigheter att identifiera mottagarna i ditt testamente den dagen du går bort."
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
1 154
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 785
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag och min partner har nyligen köpt hus. Jag säljer därför mitt nuvarande hus och lägger in hela vinsten och lite till i nya bostaden...
Svar
16
· Visningar
1 102
Senast: Human
·
Juridik & Ekonomi Min mamma dog innan sina egna föräldrar, dvs innan min mormor och morfar. Min mormor och morfar hade även två andra barn. När min...
Svar
1
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer

Omröstningar

Tillbaka
Upp