Testat STOPP halkfilt?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare tott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 208

tott

Trådstartare
Har någon testat STOPP halkfilt, som man sätter under (hela?) mattan så den inte ska glida omkring? Bra? Dålig?
Har bara kollat bilder och har en känsla av att den kan vara svår att få till rätt.
Erfarenheter tack!:bow:

Har någon testat STOPP halkfilt, som man sätter under (hela?) mattan så den inte ska glida omkring? Bra? Dålig?
Har bara kollat bilder och har en känsla av att den kan vara svår att få till rätt.
Erfarenheter tack!:bow:

Jag har den. Köpte den för att jag ville ha lite tjockare matta samt halkskydd såklart. Den fungerar väldigt bra men är krånglig att få till, särskilt för mig som har en stor matta och behövde tre sådana filtar. Krävdes två personer för att få det bra. Bättre halkskydd än sådan i nät som också finns på IKEA

Jag har den. Köpte den för att jag ville ha lite tjockare matta samt halkskydd såklart. Den fungerar väldigt bra men är krånglig att få till, särskilt för mig som har en stor matta och behövde tre sådana filtar. Krävdes två personer för att få det bra. Bättre halkskydd än sådan i nät som också finns på IKEA
Tack!
Hur tjock är den? Blir det skarpa kanter/gropar i mattan om man inte har halkskyddet exakt lika stort som mattan?

Tack!
Hur tjock är den? Blir det skarpa kanter/gropar i mattan om man inte har halkskyddet exakt lika stort som mattan?

Inte jättetjock, max 5 mm om ens det. Beror lite på vad du har för matta. Jag har en tunn i bomull och då märker man kanten. Den syns inte men man kan känna med fötterna. På en tjockare matta i ull eller rya tror jag inte det varken syns eller märks.

Jag älskarn! Fungerar bättre på mattor som är mer ”tätvävda”, vi har under både ullmatta, bomullsmatta och trasmatta. Inte lika effektiv på sistnämnda. Överlag håller den mattan på plats bra, även med 24 kg hund som busar runt ;)

Jag älskarn! Fungerar bättre på mattor som är mer ”tätvävda”, vi har under både ullmatta, bomullsmatta och trasmatta. Inte lika effektiv på sistnämnda. Överlag håller den mattan på plats bra, även med 24 kg hund som busar runt ;)
Har du också filten under hela mattan?

Har du också filten under hela mattan?
Ja. Våra förutsättningar är som sagt 24 kg hund och skulle vi inte ha under hela mattan, hela vägen ut i kanten, skulle det inte vara mycket till hjälp. Är det ex bara vuxna i sällskapet kanske det fungerar med mindre stycken. En matta hade i flera små stuvar under, resterna efter att ha klippt till till andra mattor, och jag upplevde att det också fungerade lite sämre.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
686
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: __sofia__
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: Badger
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
341
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka