Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har någon testat STOPP halkfilt, som man sätter under (hela?) mattan så den inte ska glida omkring? Bra? Dålig?
Har bara kollat bilder och har en känsla av att den kan vara svår att få till rätt.
Erfarenheter tack!![]()
Tack!Jag har den. Köpte den för att jag ville ha lite tjockare matta samt halkskydd såklart. Den fungerar väldigt bra men är krånglig att få till, särskilt för mig som har en stor matta och behövde tre sådana filtar. Krävdes två personer för att få det bra. Bättre halkskydd än sådan i nät som också finns på IKEA
Tack!
Hur tjock är den? Blir det skarpa kanter/gropar i mattan om man inte har halkskyddet exakt lika stort som mattan?
Har du också filten under hela mattan?Jag älskarn! Fungerar bättre på mattor som är mer ”tätvävda”, vi har under både ullmatta, bomullsmatta och trasmatta. Inte lika effektiv på sistnämnda. Överlag håller den mattan på plats bra, även med 24 kg hund som busar runt![]()
Ja. Våra förutsättningar är som sagt 24 kg hund och skulle vi inte ha under hela mattan, hela vägen ut i kanten, skulle det inte vara mycket till hjälp. Är det ex bara vuxna i sällskapet kanske det fungerar med mindre stycken. En matta hade i flera små stuvar under, resterna efter att ha klippt till till andra mattor, och jag upplevde att det också fungerade lite sämre.Har du också filten under hela mattan?
Var det där svar på min fråga?Nät tycker jag är alldeles utmärkt och finns i varenda butik som säljer golv.