Kolla på hälsokostbutiker 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tefrossa (har inte beställt därifrån ännu, men jag brukar gå in på sidan och dregla ibland) verkar ha rätt många gröna tesorter, tycker jag?
Jag hittade några, ja. Typ sisådär 12 stycken som nu står hemma i skafferiet, maken bara mumlade åt mig![]()
Kul att mitt tips kunde komma till nytta! Hoppas att du hinner dricka av alla sorterna...
![]()
Jag ska dit nästa vecka, kan spana![]()
Jag försöker få tag på en lista över deras sortiment så man kan lista ut vilka teér man vill dofta på när man är där, risken finns ju annars att man fastnar där nån timme.![]()
Den länken vill jag också gärna ha!Åh, jag fick en länk till en webshop som säljer samma sortiment som de gör på NK!![]()
Jag försökte köpa te i matbutiken. Gick ju inte så bra. Fanns en jäkla massa Yogi Tea som ju låter som att det ska vara te men det innehåll ungefär allt man kan tänka sig förutom te. Hade fått uppfattningen att det höll hyfsad kvalité och så är det inte ens te, helt obegripligt
Övrigt var billigt skräp och obegripliga smaksättningar. Jag vill ha TE av god kvalité.
![]()
Har aldrig varit särskilt förtjust i Yogi-te, tycker alla smakar likadant. Dvs kryddigt men "smuligt" liksom.
Igår drack jag Rooibos chai latte på Espresso House. Det var det vidrigaste jag varit med om!Det var ett pulver som löstes upp i mjölk och vatten, inget riktigt te. Knallorange dryck, såg ut som något Halloween. Hade det inte varit för att min kompis gillade den så hade jag lämnat tillbaks den och klagat. Vet inte vad jag förväntade mig riktigt av en "chai latte" på en kedja som EH men inte detta...
Ska trösta mig ikväll med riktigt fin-te som mina föräldrar tog hem från Japan![]()
Haha! Chailatte är inte chai te öht!
Chai betyder väl te på ryska om jag inte minns fel? Latte är ju kaffe med mycket mjölk och det ska väl vara någon form av kombination av det. Chailatte är antingen pulver eller syrup och aldrig det te som vi är vana vid.![]()
Ja det var en jobbig läxa att lära sig
Jag trodde att chai latte var helt enkelt chaikryddor som värmdes med skummad mjölk eller nått. Chai Latte Rooibos låter ännu mer som te än pulver/syrup.. Kommer drömma mardrömmar om detta![]()