Text på benet - OK att tävla?

Equilina

Trådstartare
Gaaah, blir tokig... All min utrustning verkar klara logg-reglerna utom ridbyxorna, om jag tolkar TR rätt. Jag har nämligen en text på benet (skriven med kristaller så den är ganska diskret), det är inte en tillverkarlogga utan en webadress till en webshop (hästrelaterad) för ett visst märke, men adressen är också namnet på märket. Jag har inget skrivet avtal men detta är lätt ordnat, vi har ett muntligt avtal.
Som jag tolkar TR är ingen text på benet tillåten at all, tolkar ni som jag?
Om det är så, kan jag komma undan med att tex tejpa över texten?
 
Sv: Text på benet - OK att tävla?

Som jag förstått det är text på benet vid dressyrtävling inte tilåtet, däremot vid hopptävling.

Men nu kan jag inte ens hitta reglerna nånstans.
 
Senast ändrad:
Sv: Text på benet - OK att tävla?

Hittade det men han inte ändra min inlägg igen:p. Det här med eget nämn är lite märkligt att man inte får ha. Får känslan av atta dom inte tänkt på det. Men tejp borde funka.

Jag undrar lite hur det är med loggan på schabraket. Får det vara på båda sidor eller bara en sida? Jag har ett "Krafftschabrak" med logga som jag tror faller inom måttet för hur stor loggan får vara. Men det är ju inte en tillverkarlogga och kag är inte sponsrad av Krafft. Innebär det då att jag inte får rida med det schabraket?
 

Liknande trådar

Dressyr Ang tävling: Har läst TR men har svårt att utläsa hur okej det är med tillverkarens märke på benet på ridbyxorna. Att man inte får ha...
Svar
7
· Visningar
1 489
Senast: Mjuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp