HappyAnna

Trådstartare
Har ett sår på hästen som sitter dumt till på benet. Har nu läst om folk som sätter fast kompresser m hjälp av textillim. En bra bit utanför såret såklart. Finns det bara positiva erfarenheter av detta? Hon går ute dygnet runt o det känns inte ok att linda o linda om det inte behövs.
 
Har sett limmetoden funka bra ett par gånger. Rent teoretiskt kan väl en känslig individ reagera mot limmet, men har inte hört talas om det.

Sprayplåster slickade min ena häst bort direkt. Annars kan det funka på ett mindre sår, men föredrar nästan zinkpasta då.
 
Det är för stort sår för sprayplåster. Tycker jag. Vill behålla fuktig miljö genom att ha på Mepilex.
 
Testat Snögg?
sn%C3%B6gg-animal-polster-sj%C3%A4lvh%C3%A4ftande-skumplastbinda-14-x-200cm-1st-0.jpg


Klistrar fast hårt som tusan. Går typ inte att få bort 😅
 
Vi har gjort så och hästarna har inte fått några problem. Men det sitter som berget. På gott och ont. Ta bara jättepyttelite lim.
 
Jag skulle hellre använt snögg. Om du vill testa textillim så prova någon annanstans på kroppen först i minst 24 timmar. Inte kul att få en reaktion i närheten av ett sår.
 
Testat Snögg?
sn%C3%B6gg-animal-polster-sj%C3%A4lvh%C3%A4ftande-skumplastbinda-14-x-200cm-1st-0.jpg


Klistrar fast hårt som tusan. Går typ inte att få bort 😅

Jag köpte snögg nyligen när min häst hade ett sticksår högt upp insida bakben. Tycker dock inte alls att det var bra, kändes som en mjukare vetrap? Klistrade inte alls fast utan gled bara ner. Kanske finns olika sorter?
 
Jag köpte snögg nyligen när min häst hade ett sticksår högt upp insida bakben. Tycker dock inte alls att det var bra, kändes som en mjukare vetrap? Klistrade inte alls fast utan gled bara ner. Kanske finns olika sorter?
Det som är på bilden är ju som skumgummi typ, med en helt klistrig baksida. Sitter ofta kvar riktigt bra.
 
Jag köpte snögg nyligen när min häst hade ett sticksår högt upp insida bakben. Tycker dock inte alls att det var bra, kändes som en mjukare vetrap? Klistrade inte alls fast utan gled bara ner. Kanske finns olika sorter?
Det finns olika sorters, så du fick säkert inte den som det är klister på. Den sitter fast. Har bara haft en häst det inte funkade på, men det var för att hon bet av det.
 
Jag köpte snögg nyligen när min häst hade ett sticksår högt upp insida bakben. Tycker dock inte alls att det var bra, kändes som en mjukare vetrap? Klistrade inte alls fast utan gled bara ner. Kanske finns olika sorter?
Den med klister på baksidan sitter jättehårt sålänge pälsen under är ren. Går typ inte att få bort.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
3 817
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: Fazeem
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 108
Senast: Acto
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 101
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp