lynxlady

Trådstartare
Vabbade några dagar i både okt, nov och dec.
(Örininflamm., magsjuka, feber+förkylda, you name it. :()

Skickade in dagis intyg. Väntade. Loggade in på mina sidor, inget hade kommit, ringde och frågade, skickade ett nytt intyg vilket kom in i början av januari.

Nu får jag till svar att det avslagits eftersom intygen inte kom i tid.

"Förskolor, skolor, fritidshem och familjedaghem måste spara uppgifter om frånvaro i en månad. Därför kan du inte vänta för länge med att begära intyget. Har du inget intyg kan du som regel inte få någon ersättning. "

Det är det enda jag ser om någon regel om en viss tid?
Och så länge jag har dagis intyg, så hur kan FK själva avslå då?
Jag fattar bara inte? :crazy:

Sv: Tfp..

Ring igen och prata med en handläggare.

Tala om precis hur det ligger till, att du skickat in intyg tidigare men att något gjort att intyget inte blivit inregistrerat osv. Det brukar lösa sig om man pratar direkt med dom på FK.

Lustigt - exakt det samma hände precis mig (för en vabdag den 29 nov). Jag skickade in intyg, men fick nu ett avslag för att de inte fått nåt intyg?
Första gången det strular för mig.

114e ggn det strular för mig! :mad: Helt sanslöst.. Jag har inte möjlighet att ringa på dagtid utan måste maila vilket varit en hel historia då de svarar en helt orelevant mening på allt, sen har de no-reply så du måste ta formuläret och skriva om allt igen..

Efter att ha citerat texten jag skrev innan om intyg osv i mail nr 6 så släppte de helt plötsligt på en del av pengarna? Jag fick dock självklart fortfarande inget riktigt svar. :grin:

Fick samma grej strax innan jul. Jag vabbade en dag, skickade in intyget direkt måndagen veckan efter och fick sedan hem brev om att jag inte skulle få det godkänt eftersom intyg saknades.

Jag sket i det, eftersom det bara rörde sig om en dag och jag inte hade tid/ork att bråka.

Jodå men om jag ringer på kvällstid så har jag bara ett refillkort och det är alltid telefonkö.. :crazy:

Jo, pappan till barnet har också struntat i sina dagar eftersom det är sånt tjafs jämt. :grin: Inte konstigt de får så fina resultat jämfört med tidigare, ingen orkar ju bråka om småpengar.. :mad:

Liknande trådar

Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 963
Senast: vtok
·
Småbarn Tycker vi är sjuka hela tiden, inte dottern lika mycket som vi föräldrar. Min sambo fick tex öroninflammation som inte gav sig utan... 7 8 9
Svar
167
· Visningar
12 081
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 533
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Blandraser och renraser
  • FÅRtråden