The handmaid’s tale säsong 2

Jag tycker inte heller den här säsongen har varit lika bra som förra. Motståndsrörelsen har dragit sig tillbaka och delvis därför (?) händer det inte ett skit som ger en hopp. Allt är bara hemskt, hemskt, hemskt hela tiden.

Till en början gillade jag att Serena och June bondade, och hoppades verkligen det skulle bli något där. Men nej, Serena ändrar sig hela tiden om June. Hon går från att visa förståelse för June till att hata henne, flera gånger. Jag hade velat se mer utveckling där.

Storyn med Eden förstår jag inte vitsen med alls.

Jag har inte sett avsnitt 13 än, så jag vet inte helt vad som händer på Emilys front. Men jag har vill gärna hoppas på Anföraren där. Han är grundaren till Kolonierna, men kanske han inte heller trivs med hur det har blivit?


Min favoritkaraktär är definitivt Serena, jag tycker skådespelerskan gör ett jättebra jobb.

Däremot har jag tröttnat på June eftersom det hela tiden är samma grej. Jag fattar verkligen inte varför hon lät Anföraren och Serena hitta henne efter att hon fött barn. Hon var ju fri...

Nåja, jag kommer fortsätta titta, men jag hoppas det inte blir mer än tre säsonger! Eller fler säsonger går bra om de fixar till att serien blir mer hoppfull igen.
 
Jag fattade slutet lite så att det var pga honom som June fick tankarna att gå tillbaka och rädda fler, hur det nu ska gå till.

Ja, kanske det. Själv tänkte jag att hon ville stanna kvar för att försöka få ut sin dotter så småningom, speciellt nu när hon fått träffa henne så hon känns mer inom räckhåll så att säga, men det ena utesluter såklart inte det andra.
 
Ja, kanske det. Själv tänkte jag att hon ville stanna kvar för att försöka få ut sin dotter så småningom, speciellt nu när hon fått träffa henne så hon känns mer inom räckhåll så att säga, men det ena utesluter såklart inte det andra.
Jag är helt övertygad om att det var för dotterns skull, hon satt ju och jollrade över fotot med henne alldeles innan.
 
@Sasse Just det ja, storyn med Eden. Den förstod inte jag heller. Undrar om ens manusförfattarna gjorde det med tanke på hur snabbt de tog livet av henne. Synd, det var en karaktär som kunde ha utvecklats.
 
Jag går lite motvals, jag gillade säsong 2. Såg säsong 1 relativt nyligen och tycker ändå att de har lyckats hålla en jämn nivå och behållit det stilistiska. Musiken är fortfarande träffsäker och scenerna väl uttänkta. Jag hoppas att det inte ballar ut totalt i säsong 3, men jag gillade slutet och ser fram emot nästa!

@Sasse Just det ja, storyn med Eden. Den förstod inte jag heller. Undrar om ens manusförfattarna gjorde det med tanke på hur snabbt de tog livet av henne. Synd, det var en karaktär som kunde ha utvecklats.

Utvecklas? Jag tänker snarare att Edens död var vad som krävdes för att "äntligen" få Serena att ta mod till sig. Det hade inte varit nog med att bara ha hittat hennes bibel medan hon fortfarande var vid liv. För Serena var Eden oskuldsfull och djupt troende som bara ville förstå Gud, och blev därmed den perfekta martyren som fick Serena att börja rucka på sin trygghet och hitta tillbaka till en liten del av sig själv.
 
Utvecklas? Jag tänker snarare att Edens död var vad som krävdes för att "äntligen" få Serena att ta mod till sig. Det hade inte varit nog med att bara ha hittat hennes bibel medan hon fortfarande var vid liv. För Serena var Eden oskuldsfull och djupt troende som bara ville förstå Gud, och blev därmed den perfekta martyren som fick Serena att börja rucka på sin trygghet och hitta tillbaka till en liten del av sig själv.

Ja, kanske det. Hennes död fick ju betydelse för June också, när hon fick klart för sig att det var Edens pappa som tjallat. Vidrig scen, för övrigt.
 
@Sasse Just det ja, storyn med Eden. Den förstod inte jag heller. Undrar om ens manusförfattarna gjorde det med tanke på hur snabbt de tog livet av henne. Synd, det var en karaktär som kunde ha utvecklats.

Som hon nu hanterades kändes det som att de satte in en kvinna för att kunna ta livet av henne på ännu ett sätt.
 
Som hon nu hanterades kändes det som att de satte in en kvinna för att kunna ta livet av henne på ännu ett sätt.
Alltså min spontana reaktion var faktiskt något åt det hållet. Jag associerade spontant till min ilska över slutscenen i Thelma & Louise - att det är då fan att kvinnor alltid måste dö i filmer.
 
Alltså min spontana reaktion var faktiskt något åt det hållet. Jag associerade spontant till min ilska över slutscenen i Thelma & Louise - att det är då fan att kvinnor alltid måste dö i filmer.
Jag har inte sett det sista avsnittet än. I tråden har jag fått intrycket att Edens öde används vidare. Det är ju i så fall lite bättre.
 
Jag har inte sett det sista avsnittet än. I tråden har jag fått intrycket att Edens öde används vidare. Det är ju i så fall lite bättre.

Min tolkning är att den är katalysator för revolt på flera sätt bland de flera ”grupper” som de två sista avsnitten fokuserar runt 👍

@mandalaki jag ser det som oundvikligt att det är kvinnor som offras och dör både i HMT och filmer som Thelma och Louise. Det är ju kvinnoförtryck som är själva navet för historierna.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 084
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp