The mandela effect

Jag tycker det är spännande att typ alla göteborgare man frågar har tydliga minnen om att de fikat på ett kafé inne i Malmska valen på Naturhistoriska men det slutade finnas för över 100 år sedan. Själv hade jag också ett så tydligt minne av att jag varit där som liten och fikat men det är uppenbarligen inte sant..:
Det där är ett helt underbart exempel! Har läst en del om det tidigare, tydligen har det aldrig funnits café i valen (Det skulle inte gå plats, för det första, och den luktar tydligen förjäkligt, för det andra) och ändå berättar personer, oberoende av varandra, i detalj om hur cafet var inrett osv.
Så fascinerande:D
 
Det där är ett helt underbart exempel! Har läst en del om det tidigare, tydligen har det aldrig funnits café i valen (Det skulle inte gå plats, för det första, och den luktar tydligen förjäkligt, för det andra) och ändå berättar personer, oberoende av varandra, i detalj om hur cafet var inrett osv.
Så fascinerande:D

Så var det kanske till och med, hade för mig att det funnits ett kafé för längesen men du har rätt, det var bara att den först var öppen för att man skulle kunna gå in jämt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp