The Sims 3 vill inte fungera ordentligt...

Caoimhe

Trådstartare
Jag vet inte huruvida tråden ligger rätt eller inte, men det kändes som den mest rimliga platsen att lägga den på.

Hur som helst. Jag köpte The Sims 3 plus Husdjur för lite mindre än två månader sedan. Var givetvis jätteexalterad eftersom jag älskat föregångarna med hela mitt hjärta. Därför var det en riktig besvikelse när man hade lagt ner några timmar på att installera spelen och spelet bara hakar upp sig eller kraschar innan man kommer någon vart. Jag har försökt spela det lite nu och då, men det slutar alltid med samma sak. Ibland kan spelet vara igång i ungefär tio minuter innan det kollapsar, ibland tar det närmare en timme (och då hakar det upp sig emellanåt). Jättetråkigt, när man hade så höga förväntningar (och dessutom är en fattiglapp som lade ner en halv tusenlapp på ett spel som inte vill fungera :mad: ).

Så nu vill jag rätta till det här! Jag vet att det är fler som har haft problem med spelet, och många har lyckats fixa till det - men jag vet inte hur man ska göra! Jag är helt enkelt inte haj nog på den här med datorer. Därför frågar jag er, är det någon som vet hur man ska göra för att spelet ska fungera och kan förklara det för någon som inte är ett datorsnille?:angel:
Jag är rätt så säker på att datorn uppfyller systemkraven, så det ska knappast vara problemet.

Väldigt tacksam för svar! Det skulle vara roligt att kunna få spela spelet på riktigt nu! :bump:
 
Sv: The Sims 3 vill inte fungera ordentligt...

Kan du specificera vad som händer när datorn "hakar upp sig" eller "kraschar"?
 
Sv: The Sims 3 vill inte fungera ordentligt...

Det kan vara flera orsaker och svårt att säga utan att ha mera fakta. Fast skall jag gissa hade jag börjat med att kolla upp om ditt Antivirusprogram kan ha något med det att göra för många gånger kan det vara det som stör. Googla på "The Sims 3" och namnet på ditt antivirusprogram och se vad du får för resultat.

En annan sak är att kontrollera om nu inte spelet gör det själv är om det finns några uppdateringar att tanka ner ifrån spelets hemsida.

Hjälper inte det får vi fundera ut vad mer som kan vara värt att kontrollera.

//ToyShot
 
Sv: The Sims 3 vill inte fungera ordentligt...

Kan du specificera vad som händer när datorn "hakar upp sig" eller "kraschar"?

Det är nog snarare spelet än datorn som får för sig att krascha. När den hakar upp sig så fryser hela bilden och musiken "stammar", så att säga. Ibland går det över efter någon minut och man kan fortsätta, men oftast så slocknar bilden och jag kommer tillbaka till skrivbordet.
Oftast så slocknar dock spelet utan någon som helst förvarning. Bilden blir plötsligt svart och jag är tillbaka på skrivbordet efter ett par sekunder...
Hoppas det ger en klarare bild av vad som händer. :)
 
Sv: The Sims 3 vill inte fungera ordentligt...

Åh, antivirusprogrammet har faktiskt inte slagit mig att ta en närmare titt på. Jag ska definitivt googla på det och se om jag hittar något av värde.

Uppdateringar påminner spelet om självt, och tyvärr är inte det problemet.
 
Sv: The Sims 3 vill inte fungera ordentligt...

Vad har din dator för kapacitet?
Är det första Sims 3 som du köper?
Det som står på spelet är bara minimum, för att fungera bäst bör den har mycket mycket mer.
Hur har du installerat? Via Orgin eller allt från skiva?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 056
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 517
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 716
Senast: Rie
·
Skola & Jobb Jag har ingen koll på någonting kring det här, och behöver all hjälp jag kan få, så jag provar att fråga här. Jag är sjukskriven 50%...
Svar
18
· Visningar
7 454
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp