The Sims 3

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Fragile_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 14 414
Sv: The Sims 3

Testa att zooma ut till kvartersläget och tryck på 4:an, brukar funka lite bättre för mig.

Har samma problem som dig med att spelet kraschar när man minst anar det, har märkt att om man spelar "försiktigt" och inte klickar på en massa samtidigt och sparar ofta.. Så fort man gjort nåt större. Men särskilt skoj är det inte.

Kunde också spela Sims2 helt utan problem.. :mad:

Lite OT men för mig som är på The Sims 2 ännu, vilka är bäst o ha där? Vi har bara det första och när ungdomarna kan gå på universitet. (dock är skivan borttappad :cry:) Vilka mer är köpvärda?? Husdjur är självklart :love: men i vilken ordning kommer de?? :)

Tack!

Har samma problem som dig med att spelet kraschar när man minst anar det, har märkt att om man spelar "försiktigt" och inte klickar på en massa samtidigt och sparar ofta.. Så fort man gjort nåt större. Men särskilt skoj är det inte.

Kunde också spela Sims2 helt utan problem.. :mad:

Efter ett minnestest på datorn, uppdatering av samtliga drivrutiner och en ominstallering av direct-x så funkar det nu - peppar peppar - betydligt bättre. Men jag sparar ofta, på tre olika saves (om spelet kraschar under en sparning blir den spelfilen ospelbar hos mig, då är det skönt att ha backuper av samma familj).

Har kommit ganska långt nu, äntligen, kan säga att det är ganska besvärligt med fem barn samtidigt, varav tre tonåringar med starka viljor :angel:

Vill du ha ut dem snabbt ur huset är det bara att ta fram födelsedagstårtan som går att köpa och fira födelsedag för någon av dem! De växer upp då och blir ett problem mindre om du sedan säger åt dem som ungdom att flytta ut. :cool:

Köpte TS3 knappt en vecka efter att det kommit ut. Tycker spelet tar lite väl mycket plats på datorn men annars funkar det bra. En grej jag inte förstår är hur man flyttar in flera familjer i samma stad så att de kan bo grannar med varandra. För om jag öppnar Sunset Valley första gången och flyttar in familjen A i ett hus , hur jag då om jag vill att familjen B ska flytta in i huset bredvid? Eller går det inte ?

Vill du ha ut dem snabbt ur huset är det bara att ta fram födelsedagstårtan som går att köpa och fira födelsedag för någon av dem! De växer upp då och blir ett problem mindre om du sedan säger åt dem som ungdom att flytta ut. :cool:

Jag vet, men jag har fått en relation till dom på något vis, kan ju inte sparka ut stackarna ;) Dessutom är det lite utmaning också:D

Hur tar man reda på om datorn klarar systemkraven? Är osäker på om min dator klarar det :(

*kl*

Jag har spelat sen innan release-dagen, och jag har blandade känslor :P
Mycket är bra, kul att kunna gå ut och jogga till exempel, och ännu roligare att välja egenskaper till simmarna.
Men jag personligen gillar inte att "mina" familjer fortsätter leva när jag inte är där, gillar inte att man tappar kontrollen så fullständigt. Visst vore det bättre om man kunde välja vilka som "fortlevde"? Sen så stör även jag mig på den så kallade snabbspolningen som inte gör mycket skillnad alls.

Det går ju att skapa olika spel med samma kvarter och då koncentrera sig på olika familjer i de olika spelen.

???... Jag har försökt göra det och då försvinner den tidigare familjen och det hus som jag skapade i ett tidigare spel. :confused: Hur får du de då att vara kvar? För jag lyckas inte! :mad: Istället försöker jag skifta familjer genom trycka på ändra stad och avaktivera den familj som jag för tillfälligt har aktiv.

En sak som jag inte gillar med Sims 3 är att det går inte skapa några butiker eller andra liknande allmänna platser. :mad: Annars trivs jag med spelet och alla nya saker som går att göra! :love:

Senast ändrad:

Hur tar man reda på om datorn klarar systemkraven? Är osäker på om min dator klarar det :(

För att kolla din prestanda kan du gå via Start > Kör > dxdiag
Så får du fram allt vad din dator nu innehåller.

Sims requirements, tänk på att det är minimum också.
FOR WINDOWS XP

* Windows XP (Service Pack 2)
* 2.0 GHz P4 processor or equivalent
* 1 GB RAM
* At least 6.5 GB of hard drive space with at least 1 GB additional space for custom content
* 128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0

FOR WINDOWS VISTA

* Windows Vista (Service Pack 1)
* 2.4 GHz P4 processor or equivalent
* 1.5 GB RAM
* At least 6.5 GB of hard drive space with at least 1 GB additional space for custom content
* 128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0

???... Jag har försökt göra det och då försvinner den tidigare familjen och det hus som jag skapade i ett tidigare spel. :confused: Hur får du de då att vara kvar? För jag lyckas inte! :mad: Istället försöker jag skifta familjer genom trycka på ändra stad och avaktivera den familj som jag för tillfälligt har aktiv.

Jag har samma problem, förstår inte alls hur man ska spara ?! I förrgår spelade jag i en familj och sparade men nästa dag fanns den inte där .. :confused: I "huvudenyn" fanns det att välja mellan den familjen jag spelat med i förrgår eller gå till Sunset Valley (som jag tryckte på), då fanns ju familjen inte där .. Någon som kan förklara? :D

Den kanske utgår från "grundstaden" då, när jag gjorde så var det som sagt i början och jag hade inte gjort alltför många inflyttade familjer.

Ninen - jag sparar genom att trycka "Spara och avsluta" när jag ska sluta. Annars är det väl bara vanliga "spara" eller godkänna en fråga om jag vill spara om jag går mellan delar av spelet.

Kl.

Spelet var som sagt roligt och beroendeframkallande :D
Men hur pluggar man? I Sims 2 pluggade man genom datorn om jag minns rätt men det finns inget alternativ till det nu?

Det enda negativa jag ser med spelet är att det är segt när man ska spara och avsluta.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en bläckstråleskrivare med en hel del år på nacken. Den har i ganska många år enbart agerat scanner, pga nåt krångel efter byte...
Svar
7
· Visningar
359
Senast: ameo
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
749
  • Artikel Artikel
Radannons Underlätta städningen i hagar, paddockar, trädgårdar och parker med världens mest sålda gödselsug från Greystone! Att suga upp gödsel...
Svar
0
· Visningar
1 077
Senast: Greystone
·
Mat Då jag flyttat och inte längre har en riktig spis funderar jag på att testa risgrynsgröt på tub. Problemet är att jag verkligen avskyr...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S