Thermobyxor!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare overtyre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 347
O

overtyre

Nu när vintern, och därmed kylan närmar sig så är det bra att vara rätt klädd. En utav de saker som är mysigt och bra att ha är thermoridbyxor. Men, var finns det bra och prisvärda sådana?
Vilka har ni? För- och nackdelar?

:bow:

Sv: Thermobyxor!

Jag har hööks svarta thermoridbyckor och tycker de har funkat bra, har haft dem i en vinter och använd dem i stallet kanske 3 av 5 ggr i veckan. jag har ridit i dem ganska mycket men då på snälla hästar för man har inte så mycket grepp i sadeln och det känns ganska klumpigt... :angel: Men om man bara ska ut och "slapp-rida" på snälla hästar :) ä de superbra och supervarma.

hoppas du hittar några som du gillar :love:

// Hanna

jag ahr ett par mckinley (inga ridthermobyxor), köpta för fryga 300:-, varma och mjuka, mycket prisvärda! Dragkedjor på sidorna också, så de är lätta att få på sig:)

köp långa chaps istället, värmer mycket bättre än termoridbyxor!
och dom håller mycket längre och det är mer användningsbart.
om du t.ex. råkar blöta ner termoridbyxor blir dom kalla, chapsen är det bara att torka av.
dyrt i början - billigare i längden för dom håller flera år.

Jacson har en rid- och stalloverall som verkar vettig. Delbar så man kan använda byxa eller jacka separat. Reflexer, helskod, andas etc. Kostar 790 kr på Lillhästen i Stav.

Funderar på att köpa en, någon som har sett den IRL?

Jag har ett par från Moutain Horse...helt klart prisvärda..betalade typ 800kr för dom, hade ett par från H**ks innan,men dom åkte tillbaks till affären efter bara ett par dagar då den så kallade skoningen sprack!
Jag har haft mina för tredje vinterna nu och dom r fortfarande som nya, slitstarka med andra ord...några nackdelar har jag faktiskt inte upptäckt...möjligen att dom är lite "prassliga"..men de känns som en bagatell.
MH´s termobyxor är varma, smidiga och lätta att ta på/av även om man har skor på sig.
Så jag rekomenderar dom varmt..*haha* (sorry..något morgontrött) :D

thermo_breeches_f05.jpg

THERMO BREECHES
Full-seat thermal riding breeches in windproof,
waterproof and breathable material with taped
seams. Keep you wonderfully warm and dry in
all weathers. Side zips make these breeches easy
to put on and take off. Ergonomic articulated
knee and a foot strap keep the breeches leg in
place when you are riding. Two front zip pockets
plus elasticated waistband with loops.
http://www.mountainhorse.se/

Senast ändrad av en moderator:

Satsa hellre på hellånga chaps. Thermoridbyxor begränsar rörligheten enormt, jag har känt mig smidig som ett kylskåp i samtliga jag har provat.
Det finns ju även regntäta fodrade chaps, och neoprenchaps, om man inte vill ha mocka eller läder. Själv har jag ett par såna här, och de är helt underbara - helt vattentäta (har varit ute i flera timmar i ösregn med dem på och inte blivit det minsta fuktig ens, och ändå andas de så bra att det aldrig blir svettigt eller instängt i dem), varma och gosiga och supersmidiga att röra sig i. :love:

Jag har Hööks termoridbyxor och tycker att dem fungerar bra, lite klumpiga kanske men varma :)

jag har hööks och är väldigt nöjd med dom på alla sätt.

Jag har haft Hööks men de sprack oxå upp i sätet så satsade på ett par från Mountain horse - kanonsköna !! :banana:

jag har ett par från Mountain horse. Dom är skitbra, varma och sköna och lätta att ta av och på.

biffen skrev:
Jag gillar skarpt mina Roping vinterridbyxor!

Hur är de i storlekarna? Såg att de hade bra pris på dem på Mantorps Travshop - 245 kr (!!!!!!), kanske man ska ta och beställa sig ett par?!?

just-me skrev:
Hur är de i storlekarna? Såg att de hade bra pris på dem på Mantorps Travshop - 245 kr (!!!!!!), kanske man ska ta och beställa sig ett par?!?

Jag har storlek m på mina och de är bra, kanske lite stora. Vanligtvis har jag storlek 30 typ på jeans och så, så jag antar att de är lite stora i storlekarna.

Kanonsköna och vara i vilket fall, fast rätt fula.

De är stora i stl. Jag som är en 44:a på byxor i vanliga fall har ett par L utan problem.
245:- var ett bra pris! Jag köpte mina för 299:- på Kings o tyckte det var bra!

jag har ett par från hööks, men köpte dem billigt för att det inte fanns några hängslor på dem, men det tyckte jag var jättebra för jag HATAR hängslorna...:p

Jag har bestämt mig för att ha ett par regntäta, fleecefodrade från Horseware!
Tack så mycket för tipsen allihopa. :D

Beställde du dom från ebay? Kan man beställa vilken stl som helst? Vad jag förstår så finns det bara 2 par kvar och det står ju inte vilka stl det gäller. Är det någon mer kostnad som tillkommer förutom priset £39.95 och postkostnaden på £10.00?
Hur är dom i stl? Jag är 171 cm, har 36-38 i byxor och har ganska stor rumpa...vad passar? M?

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 821
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 377
Senast: Görel
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka