Thermoridbyxor! (cactuspower?)

Zolimita

Trådstartare
Var hittar jag Equipage thermoridbyxa på nätet förutom Henrikssons? Och är det någon som har Ropingbyxorna som heter Turino? Vill isf veta vad ni tycker om dem:)

Sv: Thermoridbyxor! (cactuspower?)

jag har ropingbyxorna o tycker att de är suveräna sitter bra på och är varma man kan även ta av hängslena o det har jag gjort tycker mest de är ivägen, de sitter uppe ändå. ett + är att de är höga i ryggen så det inte blir en glipa...

jag är inte så långbent mer som en tax=) o de är vanliga i längden altså lite långa för mig men eftersom de inte är så vida nere vid skon så åker de aldrig ner i backen storleken tycker jag är vanlig jag har xl o det passar perfekt får in både långkallingar o ett par byxor om jag vill (har vanligt vis 44 i storlek)

OK,då blir det att välja mellan Roping och Equipage...Börjes blir det inte mer,skoningen vid knäna blev nött på bara ett par dar:crazy: Och så är de så breda och korta i storlekarna.Ska jag ha ett par som sitter bra blir de som highwaterbyxor:p

Jag har ett par equipage och dom e korta i benen. :mad:
Jag är 170 lång å har 33-34" i benen och storlek M (som en XS-S i storleken nästan) saknar ca 1 dm på dom.
Synd, för annars är dom bra.

Roping vet jag inget om...

Jag köpte Roping-byxorna nu på Globen efter att ha testat mängder med varianter. De flesta byxorna är så stora i storleken och breda i benen. Jag testade en modell (kom inte ihåg märket men de fanns blå och svarta och var bra i kvaliteten) i storlek XS och den var för stor på mig! Roping-byxorna köpte jag i storlek 36 och de satt perfekt. Lite långa i benen för mig som har korta ben men i övrigt var det inget extra fladder och sen var det rätt snygg färg (ljusbrun/beige).

/Camilla

Såg på nån nätbutik(minns ej vilken) att det fanns två olika; en med storlekar XS-L och sedan en modell som heter Turino som var i strl 36 osv. Kanske det är dem du har? Att de är långa i benen är ju bra för mig:)

Om det är dessa:

Bild-1040.jpg
,
du tänker på så finns de hos Ryttare & Häst i Flyinge (de har ju webshop också)

Där kostar dom 715:-, finns från storlek 128 upp t.o.m XXL i färgerna svart och marinblå.

Ja,det var dem jag tänkte på! Men någon skrev att de var korta i benen,så det kanske blir Roping istället.

Är inte hemma så jag kan titta på byxorna och jag hittar ingen sida på nätet som visar dem på bild, men då de hade "sifferstorlekar" så är det antagligen dom.

Okej, konstigt.. min ridlärare har Equipage ridbyxorna och hon är Lång och smal :confused: men men, Ropings är nog också helt okej!
Jag har en Roping Paddock Jacka som jag trivs väldigt bra med! :)
Den är jätteskön, lite längre modell väldigt och bra att ha i stallet så man inte fryser. Så byxorna är nog också bra. :)

www.ridutrustning.se hade föresten också bra priser... :p

Roping Turino Thermoridbyxor
ropingturinobyxa.jpg

396,75:- just nu, finns under deras kampanj "rusta för vintern".
Finns i svart och brons, stl. junior 134 till vuxen 44

Hur är skoningen? Börjes byxor tycker jag är väldigt halkiga i skoningen:crazy:

Det stämmer att det är de brons-färgade Turino-byxorna jag köpte (tittade på lunchen). Jag köpte dem i Globen i helgen på Tumbleweed för 298 kr.

De är inte så jättetjocka, vilket passar mig för att de blir smidigare att arbeta i också (ta ut och in hästar, mm). De är inte heller sladdriga utan följer benet bra. Längst ner är det förutom band under foten också ett band "på tvären" med knapp (syns faktiskt på bilden ovan), antagligen för att skona dragkedjan som kan utsättas för en del belastning om byxan ska träs över en sko, tex.

Hängslena är det tveksamt om jag använder. Jag har ju som sagt nyss köpt dem och inte hunnit rida i dem, men skoningen är typ Clarino och är mjuk och känns inte hal, iaf.

/Camilla

Brukar du ha 36 på andra byxor också? Får du plats med tjockare långkallingar under? Tänkte på att jag brukar ha 2-3 par under om det är svinkallt,typ yllebyxor också:o Det blir nog ett par sådana:)

Jag brukar ha 36/38 men termoridbyxorna verkar vara tilltagna för att man ska kunna ha kallingar, mm under. Jag brukar ha ett par långkallingar (specialmaterial för extra värme) och ridbyxor under. Nu provade jag med vanliga jeans under och det gick utmärkt så då antar jag att kalsonger plus ridbyxor blir perfekt.

/Camilla

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
15
· Visningar
692
Utrustning Min häst gillar att kli sin svans och det är ju skitfult 😝 På tjockare stalltäcken finns oftast svanslapp MEN på ofodrade/tunna...
Svar
9
· Visningar
617
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
609
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
764
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka