Thermotäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare BoosDollarGirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 895
B

BoosDollarGirl

När det blir vinter tänkte jag köpa ett gosigt thermotäcke, har funderat på H**ks tjockaste, 450 g fyllning. Vet du något bra thermotäcke som är varmt och gosigt?

Dollar

Sv: Thermotäcke

Jag köpte ett Rhino-Wug(?) ifrån horseware, det går upp en bit på halsen+att det är supertjockt och mysigt. Det kostade 750:- på rea. Supernöjd!

jag vet ju inte om du har en väldigt frusen häst men min som är lite smått frusen frös inte nåt i hööks täcke för 579 spänn.
citerar:

"T.M. OUTDOOR
Hööks prisvärda storsäljare. Varmfodrat med funktionsfoder som håller din häst varm och torr.
- Vattenpelare 2000 mm
- Andasegenskap 3000 mvt
- Yttertyg i 420D
- Vattentätt med andasfunktion
-280 g polyesterfyllning
-Bogveck
-Nylonfoder i bogen
-Funktionsfoder
-Avtagbart svansskydd med reflex
-Ringar för fäste av halstäcke (600337)
-Tvätt 30º

Vattenpelare
Graden av vattentäthet hos textilier anges i Vattenpelare. Ju högre värde, desto längre tid klarar materialet att hindra vatten från att tränga igenom vid ett visst tryck.

MVT
Andasegenskaper anges i MVT (Moisture Vapor Transmission) och tas fram genom att textilierna utsätts för varm vattenånga. Sedan mäts mängden kondens som tyget släpper igenom. Ett högt värde betyder bra andasfunktion på täcket."

Och klämmer man få de så verkar det urmysigt:)

Horsewares Amigo Insulator och Rambo Insulator har min häst, även ett HorseGuard termotäcke som är helt okej.
Har ett gammalt Shires men det är mest i trasor, höll inte många säsonger.
Skulle vilja ha Rambos superduper (haha) stalltäcke men det kostar ju 2000kr och det känns inte kul att lägga på ett stalltäcke.

BoosDollarGirl skrev:
När det blir vinter tänkte jag köpa ett gosigt thermotäcke, har funderat på H**ks tjockaste, 450 g fyllning. Vet du något bra thermotäcke som är varmt och gosigt?

Dollar
Jag har två rambo orginal stalltäcke med 400g fyllning dom är super och där jag köpte dem kostade de 1295:- vill du veta inköpsställe pm:a för de kan skicka om du vill

Jag har en supertjockt stalltäcke, marinblått från Domani.
supernöjd med detta täcke!

Jag är jättenöjd med mina Hööks-täcken. Tycker det är alldeles utmärkt kvalitet till ett plånboksvänligt pris! Hästen har inte frusit eller blivit blöt heller! Är hästen klippt eftersom du ska ha ett så tjockt täcke??

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: ako
·
Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
394
Senast: Emiro
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka