thiedemanbett

starcraft

Trådstartare
Kollade i TR nu vilka bett man får använda på ponny på hopptävlingar och fastnade för oledat thiedemanbett. Någon som har några erfarenheter av det? Fördelar? nackdelar?

Sv: thiedemanbett

Hur ser ett sånt ut?? :d

Har för mig att det finns nått liknande fast som hjälptygel??
helt fel ute nu kanske? :crazy:

jo thiedemantygel är en hjälptygel. Har ingen bild på bettet och har heller aldrig hört talas om det, men det är ett av de betten som är tillåtna att ha på ponnyhoppningar. Det var därför jag undrade här.. Jag är själv inte så mycket för andra bett än tredelat, men man blir ju lite nyfiken vad det är för bett som är godkända... (samt att jag egentligen behöver ett skarpare bett på ponnyn, men inte hittat något jag och han trivs med)

jo det är. fick reda på det igår i en annan tråd. men tack i alla fall.

Så vi ändrar om frågan. Erfarenheter av jaktkandar/kimblewick?

Har själv använt det på ett flertal olika hästar och ponnyer under >20 år....:)

För mej passar det att rida på detta bett...

Super, super, super!

Använder det på min häst i hoppningen och han funkar döbra på det. Gillar det bettet iom att det inte är några skänklar, så hävstångseffekten blir inte lika stor som på tex ett pelham. Fast det klart att det kanske inte funkar bra på alla hästar, men min funkar det i alla fall super på!

Vad rider du på för bett nu då?

Liknande trådar

Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 465
Senast: skiesabove
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
355
Senast: Valle
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
259
Senast: Rosett
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
864
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m