Bukefalos 28 år!

Thiel de lux

Wilfa

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av Thiel de lux? Fördelar och nackdelar, hur håller de när de fått några år på nacken?
 
Någon som har erfarenhet av Thiel de lux? Fördelar och nackdelar, hur håller de när de fått några år på nacken?

En stallkompis har och är nöjd. Hennes är inte jättegammalt (ca 3 år) och inte jättemycket använt (åker nån gång i månaden). Ser inte särskilt slitet ut.

Dock en stor nackdel som jag ser det; på hennes släp kan man inte snedställa mellanväggen (inte ens för lastning) vilket kan ställa till det för vissa hästar, men har man en häst som inte bryr sig så spelar det ju ingen roll. Företaget som sålde släpet till henne sa att man tydligen kan "bygga om" lite för att kunna snedställa men hon var inte intressad av det eftersom hon inte behövde det.
 
En stallkompis har och är nöjd. Hennes är inte jättegammalt (ca 3 år) och inte jättemycket använt (åker nån gång i månaden). Ser inte särskilt slitet ut.

Dock en stor nackdel som jag ser det; på hennes släp kan man inte snedställa mellanväggen (inte ens för lastning) vilket kan ställa till det för vissa hästar, men har man en häst som inte bryr sig så spelar det ju ingen roll. Företaget som sålde släpet till henne sa att man tydligen kan "bygga om" lite för att kunna snedställa men hon var inte intressad av det eftersom hon inte behövde det.
Jag har inte heller något behov av att snedställa. Har precis impulsköpt ett Thiel med bra vikter för att kunna köra två hästar samtidigt. Och båda de två aktuella hästarna är lättlastad och åker smalt när de är själva :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Behöver köpa en kattlucka men det är ju värsta djungeln. Vill ha en bra pålitlig lucka, som öppnar och stänger som den ska, håller tätt...
Svar
16
· Visningar
863
Senast: KesoNeso
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
319
Senast: Tassa
·
Utrustning Är intresserad av att köpa transport framöver och har hittat några intressanta, men de har rullgardin och jag har fått för mig att det...
2
Svar
38
· Visningar
2 234
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp