Thorowgood T4 sadel

A

Arvi1d

Har lagt upp samma på ett annat ställe med, men tydligen så ligger den på "bukefalos-hjälp" kanske lättare å hitta denna? :S

Jag har köpt en ny sadel för ett tag sen, men jag tycker inte riktigt att den ligger så bra. Den glider fram och behöver lite tips/råd, är det för att den är för smal eller för vid? eller är det för hennes otränade mage? eller tycker ni att sadeln inte passar alls och isf har ni nått förslag på någons sadel som kanske kunde passa?

Och ligger den för långt bak/fram?
Och ja jag har svanskappa på, för att jag inte hittat något annat som förhindrar den att glida fram, någon som har nått förslag på något annat man kan ha? för jag gillar inte svanskappa speciellt mkt, känns elakt mot henne även om hon inte verkar störas av den men...

Jag har två olika koppjärn, den blå = normal/vid och det röda = vid
Det är tyvärr inte bästa kvaliten på alla bilderna, men hoppas det går bra endå, ochom ni vill se någon annan bild från någon annan vinkel kan jag fixa det

Det blå koppjärnet:
bl1.jpg


I sadeln:
bl3.jpg

bl4.jpg


Det röda koppjärnet:
rd3.jpg


I sadeln:
rd1.jpg

rd2.jpg


Någon som vet hur man får bilderna åt rätt håll? dom med bara koppjärnen, dom är åt rätt håll på alla andra ställen men när jag lägger upp dom här så går det inte, eller kan ni se ändå?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Thorowgood T4 sadel

När den är fast spänd, med det röda koppjärnet:
rd6.jpg

rd7.jpg

rd8.jpg


Och även om jag har svanskappa så har den åkt fram efter att jag ridit och ligger mot bogbladen, ska jag kanske göra den kortare?
rd9.jpg

rd10.jpg



Men förhoppnings vis så kommer den ju inte glida fram när jag får ordning på den, det kommer kanske ligga bättre när jag fått tränat upp hästens mage med :p

Lika med bilderna här med ju....
 

Liknande trådar

Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 647
Senast: caballus
·
Utrustning Söker efter en sadel till min islandshäst. Har just nu en äldre zaldi isafold, som jag sitter okey i, men som är för vid för henne. Har...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: skiesabove
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 258
Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp