Thorowgood T4 & T6

Sv: Thorowgood T4 & T6

Det är T6 showjumper RW jag pratar om som är mest lik cobmodellen boss/bommässigt.

Okej, finns RW-sadeln i flera uppdateringar?

Den nyaste som säljs nu är ju helt läderimitation... Men jag såg en på annonssidorna som var tyg i sittsen och knäskydden eller vad det nu heter fram på sadeln ;)

Dem med mocka är inte lika vid och har bara fishinläggen, den nya "läder" har utbytbara järn.

Ryggen blir inte rak vid ridning då? Prova T4an kanske.

Vet inte riktigt :o :)

Har inte ägt henne så länge än, och jag har ridförbud pga skelettinflamation, så jag har inte ridit henne, bara låtit en tjej rida henne typ 4 gånger och då har jag ärligt talat inte hunnit se så mkt.

Men jag tyckte igår kväll att hennes rygg såg rakare ut än för nån månad sen, nu när hon har mer hull.
Kan de ändra rygglinje så, med tanke på hull etc?

Hull och hur man tränar påverkar ofta rygglinjen så därför bör man ha tränat en stund innan man skaffar sig sadeln man tänkt ha en längre stund. Annars så får man byta varje månad innan hästen är klar om man är noggrann.

Alla Thorowgood sadlarna i deras katalog nu har både fish och utbytbara koppjärn...utom Young ridern och maxam ponny sadlarna...

Dom pratar om den gamla RW modellen som fanns innan T6 kom. Brun och i samma material som T4. Har på sin höjd fish och den första årsmodellen som kom har inte ens det.

ok... misstänkte det men var inte helt säker...därför skrev jag de som de har i sin katalog nu...

T6 funkar inte på en sån rygg. Min grabb hde sån rygg och bossarna var alldeles för takformade för att fungera på en platt rygg. T4 låg är nog det bästa alternativet. Om du behöver brett så funkar även Wintec wide bra till såna ryggar, den sadeln är ännu skönare, tycker jag.

Är alltså även hoppsadeln T6 (RW) är takformad?

Någon som har/brukar rida i hoppsadeln, alltså Thorowgood T6 showjumper? Den som är framtagen i samarbete med hoppryttaren robert withaker. Den som finns att köpa i h**ks alltså, den är brun. Vad tycker ni om den? Är den skön att hoppa i? :D

Jag har precis varit och handlat en för att testa på min häst. Tyckte rent spontant att den var stenhård, men så är jag van vid en startrekk esp också...

Den är vacker att titta på tycker jag, och den verkar vara bra mot hästen. Dock tycker jag att den hamnar lite i bakåtlut på min häst. Jag kan dock inte avgöra om det beror på för trångt koppjärn fram eller om den är för rak. Eller ev om det kan bero på att jag lägger den för långt fram/bak.

Nä hoppmodellen är inte för takformade utan mer för breda platta alt. runda raka ryggar.

Min väninna har en sådan och är jättenöjd med den och hennes häst likaså. Den ger bra stöd och väldigt bra bogfrihet.

Personligen så tycker jag den är stenhård och bred som alla Griffin. Bara väntar på den dagen de sätter lite gel eller annat skönt i sätena och gör midjorna smalare för deras sadlar i sig är det inget fel på.

Jag ska hämta min nya sadel på posten idag! En T6 young rider. Ska bli spännande och se hurvida den kommer passa eller inte.

Den bör inte vara för rak utan det är nog att du behöver ett vidare järn i.

T6 young rider? Den tillhör ju T4 sortimentet, eller har det kommit någon ny som inte ens är uppdaterad på hemsidorna?

Liknande trådar

Utrustning Såg en annons på en T4 och läste mer om sadeln på Hööks webplats. Konstaterade att det bara finns koppjärn upp till XW till sådan...
Svar
2
· Visningar
1 788
Senast: Tappsveden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Vi som letar häst II