Thorowgood T6 dressyr, tror ni att den passar? behöver hjälp...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mctucker
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 055
M

mctucker

Jag funderar på att köpa en Thorowgood T6 dressyr sadel. Har hittat en begagnad till bra pris. Tror ni att den skulle passa på den här hästen? http://www.pixbox.se/pic_show_id22477566.html han är väldigt omusklad nu så jag tyckte att de va bra när man kan byta bomvidd på dom. Ändrar sig bommen på dom om man tex byter till vidare bom som den gör på tex wintec som blir böjdare? Ocg vad tycke rni om dom sadlarna i övrigt !
tacksam för svar :bow:

Sv: Thorowgood T6 dressyr, tror ni att den passar? behöver hjälp...

Jag hade hoppmodellen på min häst men den blev för rak och det blev punkttryck. De är ganska raka i bommen. Annars bra sadel till bra pris. Skön att sitta i! Så här ser min häst ut:

15183125.jpg

15183122.jpg

jag har ingen hööks nära, måste i så fall beställa o de blir dyrt om den inte passar. men jag tror jag ska vänta ett tag tills han musklar på sig lite. min häst är en kallblodstravare. men om du lånar hem den berätta gärna hur den passar på din häst. tyckte också att dom va lika =)

jag har ingen hööks nära, måste i så fall beställa o de blir dyrt om den inte passar. men jag tror jag ska vänta ett tag tills han musklar på sig lite. min häst är en kallblodstravare. men om du lånar hem den berätta gärna hur den passar på din häst. tyckte också att dom va lika =)

De behöver inte bli så dyrt. Vi chansade när vi köpte hoppmodellen till vår häst. Om det går på över 2000 bjuder hööks på frakten (har iaf gjort innan) men man får betala frakt tillbaka om den inte skulle passa. Ca 200 kr. Tycker inte jag är så farligt om man vill prova.
Dem passar väldigt raka ryggar, så har du en häst som är rakryggad - chansa! Det är väldigt prisvärda sadlar.

ok men de va ju bra. då kanske man kan chansa. men jag ska vänta ett tag till, de kanske kommer någon rea snart :D

ok men de va ju bra. då kanske man kan chansa. men jag ska vänta ett tag till, de kanske kommer någon rea snart :D

Synd att du missade deras 30% rea! Så en här på buke som köpte hoppmodellen och sparade 1700:-!

Ja, det gör jag med. Bara den passar, men det bör den göra!:D

Liknande trådar

Utrustning Har en snabb fråga. Har nu en thorowgodd T6 hoppsadel, som passar bra. Skulle även vilja ha en dressyrsadel och funderar på thorowgood...
Svar
3
· Visningar
872
Senast: caballus
·
Utrustning Häromdagen testade jag stallkompisens Thorowgood T4 allround, och var väldigt imponerad över den enormt breda kanalen (en full...
Svar
8
· Visningar
1 603
Senast: mooi
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 501
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
2 004
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur