• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Liinaaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 972
L

Liinaaa

hejsan , har hittat en snygg Thorwgoodsadel nu, men funderar på om ni har några bra/dåliga erfarenheter av detta märket?:)

Sv: Thorwgood

tycker att dom är sköna. har ridit i den gamla youngrider modellen, hafliger modellen och den äldre Robert Whitaker sadlen men mocka i sitsen.
tyker att dom är sköna, och ganska små i tum storlekarna.
vilken är det du har hittat?

Thorowgood Griffin tror jag den heter.. den har i alla fall utbytbara vulster med allround, hopp och dressyr ;D

Aa det är en selecta. mkt skön att rida i och passar min häst utmärkt ! :D

Någon som har Thorowgood T6 Showjumper sadeln? alltså hoppsadeln som är framtagen i samarbete med Robert Withaker?
Hur är den att rida och hoppa i?:grin:

Jag kikar själv på en Griffin, tycker den ser riktigt trevlig ut. Har bara hört positivt.

Det är väldigt bra med flyttbara knästöd tycker jag, hade även det på en Wintec förut.

Jag har haft Griffin Thorowgood i några år nu och är jättenöjd!! Först hade jag en allround, tror jag att det var, sen köpte jag en dressyr och en hoppsadel. Min nyaste, dressyrsadeln, två år gammal, har jag inne på omstoppning nu då den blev ojämn i stoppningen. :crazy: Mer stoppning på höger sida än på vänster, men det berodde nog rätt mycket på hästen tror jag.. Jag ska hämta ut den så snart jag kommer till Västerås, det ska bli spännande att se hur det blev. Han skulle byta ut syntetstoppningen mot ull.

Jag har provat rätt många sadlar på min häst nu då Thorowgooden är närapå för smal i bommen men det är den som ligger absolut bäst av alla. Ev. byter jag ut den mot en x-vid..

Senast ändrad:

Någon som har Thorowgood T6 Showjumper sadeln? alltså hoppsadeln som är framtagen i samarbete med Robert Withaker?
Hur är den att rida och hoppa i?:grin:

Jag har haft föregångaren till den som finns nu, den var jätteskön att rida i. Tror den var helt okej att hoppa i också, jag hoppade själv inte speciellt högt men min medryttare gjorde och hon klagade inte i alla fall.

Liknande trådar

Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 276
Senast: Marita73
·
Utrustning Vet någon vad det var för märket på värmebalja som började brinna? Eller var det hemma bygge...
Svar
6
· Visningar
804
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
708
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur