Bukefalos 28 år!

TIA eller epilespianfall?

cewe

Trådstartare
Jag börja med att säga att givetvis ska jag ringa och rådfråga veterinär också, men behöver lite stöd och råd känner jag

Vår 15-åring betedde sig väldigt märkligt i morse. Jag vaknade av ett högt gällt jamande, såg att katten satt utanför sovrumsdörren så jag ropade på honom, ingen reaktion.
Sen började han hulka men inget kräks.....så ser jag att han börjar skita :eek:. Fortfarande får jag ingen reaktion när jag försöker få kontakt. Gick för att hämta papper och katten sitter kvar I bajset ??? (som tur var bara tre stenkulor). Han satt nog så där en fem minuter, gick knappt flytta på honom för att ta upp det han gjorde.

Sen helt plötsligt reste han sig upp och gick ner för lofttrappan som om inget hänt.
Jamade för att jag skulle lyfta upp honom i lillhusses säng, vilket matte inte gjorde för matte ville se om katten kunde ta sig upp själv (vilket han gjorde)

Husse säger han var helt normal tidigare på morgonen, jamade för att tala om att vattnet i vattenskålen var slut och att han hellre ville ha något annat än den äckliga dietmaten som serveras just nu.
Ska även ringa äldsta sonen som är hemma att han håller lite koll under dagen.

Hans mamma var lätt dement mot slutet (blev 20 år och togs bort pga juvertumörer). Så jag funderar på om det kan vara något sådant också som börjar komma? Men mest tror jag på att han faktiskt fick en lätt TIA :cry:
 
Kisse är piggare idag åt och drack igår och vet tyckte vi skulle avvakta, trodde också det var ett mildare EP-anfall
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 026
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 501
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 628
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp