Tid med valpen?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare kalle123
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 701
K

kalle123

Hej!!

Ska köpa en valp till våren/sommaren:) Men jag undrar hur ni gjorde med eran 8 veckors valp dem första månaderna, hur länge var ni ledig,mm?

Sv: Tid med valpen?

Jag hade semester och tog tjänstledigt.. Dyrt va de men värt:love:
//C

Vi tog hem henne under sportlovet, dvs. jag och min bror var hemma hela veckan. Mamma tog ledigt i två veckor och efter en vecka fick mormor och morfar börja komma och hälsa på. Mamma jobbar 3 dagar/vecka så de andra dagarna är mormor och morfar här och går ut med henne. Dock var hon 4 månader när hon kom, med en yngre valp skulle vi nog stannat hemma ännu längre.

Jag tog iofs min valp när hon var 3 månader men
jag har varit hemma 2 månader, ska vara hemma minst
en till och bara ängna tid åt henne och sen ska jag
börja studera lite kurser på distans så då blir jag ju
hemma hursomhelst...
Får jag jobb får jag försöka lösa det på bästa sätt för hunden,
kanske ta med henne om det går eller fixa dagmatte/husse.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 396
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 279
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 595
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 528
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka