Tid mellan p-sprutor.

Lilla

Trådstartare
När jag var 24 år blev jag rekommenderad att ta p-spruta då jag hade otroliga menssmärtor. Det är det bästa jag har gjort. Jag tar den var tolfte vecka. Nu när jag har passerat 40 så var tydligen rekommendationerna att ta var sextonde vecka.
Jag är livrädd för att börja blöda så vi bestämde att prova med var fjortonde vecka först.
Någon som har erfarenhet av att ta den glesare?

Jag är 50+ och har tagit den 2 ggr per år de senaste åren, men jag började ju också med att ta den var 12:e vecka. Minns faktiskt inte hur gammal jag var när jag började ta den mer sällan.

Jag är 50+ och har tagit den 2 ggr per år de senaste åren, men jag började ju också med att ta den var 12:e vecka. Minns faktiskt inte hur gammal jag var när jag började ta den mer sällan.
Men minns du om du började blöda?

Ja det har jag gjort flera gånger men det blev absolut aldrig någon riktig mens, och då tog jag sprutan direkt och väntade alltså inte tills det gått x antal veckor
Ok. Jag blödde lite då och då dom första åren men sen har jag inte blött något alls och är livrädd för att det ska komma tillbaka.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag står inför att börja med p-spruta depo-provera. Har varit utan preventivmedel ett par år efter att ha ätit p-piller i runt 20 år...
Svar
11
· Visningar
348
Senast: Lilla
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan... 23 24 25
Svar
495
· Visningar
44 397
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 450
Senast: Icfafn
·
Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 835
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025