Tid mellan starter

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare dressyrryttare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 2 877
D

dressyrryttare

Finns det ngt TR där det står hur långt max man får mellan två starter per dag?

Ska va med på tävling på hemmaklubben, och ska vara med i första och sista klassen av tre klasser.
Startar 9:15 och 17:49.

Sv: Tid mellan starter

Nej.
Det är inte reglerat.
Tur för din häst att det är hemmaklubben så h*n kan vila i boxen mellan starterna och slipper stå på trailern. :idea:

Jag brukar "bara" rida en klass på dressyrtävlingar...

Nej det finns inga regler på maxtid mellan starter. Att det blir lång tid emellan klasserna om man rider klass 1 och 3 är väl inget märkligt liksom??

Nej, absolut inte.
Men med det känns lite dumt att jag red typ först i den första klassen och sist i den sista klassen, men nu ska jag rida sist i den frösta klassen, så det blir lite bättre.

Nu vet jag ju inte hur nära du har men Om det är så att häaten står på klubben eller väligt nära så skulle jag hellre vilja ha ännu längre mellan starterna då kan ästen gå i hagen en stund mellan och så. jag hade start vid ca 9.30 och sedan 20.00, jag hade gott om tid att åka hem och göra annat mellan starterna och hästen hade det skönt i hagen under dagen.

Men ibaldn har man faktiskt fem mil till hemmaklubben. ;) Så det är inte alltid det fungerar så. Men om det gör det är det ju gräjt!

Men nu skrev jag står på klubben eller väldigt nära som du kanske kan se.

Men snälla vännen, det har jag väl aldrig påstått heller. :crazy:

Men varför denna attityd?

Jag bara uppmärksammade att det är långt ifrån alltid det går, men när det gör det är det toppen.

Men varför uppmärksamma något som redan är självklart?? :confused:
Jag skrev OM redan i första inlägget vilket du påstår dig ha sett, för mig så borde det inte vara svårt att begripa att det inlägget jag skrev handlade OM man har NÄRA och inte om man har långt till klubben.

Även om du skrev "om" så tyckte jag att det lät som en självklarhet för dig.

Så, nu var det avklarat. hej då.

Jaja, det är bara inse att man behöver vara övertydlig och skriva en hel roman för att en del ska begripa här.....:crazy:

*kl*
Kom ihåg bara (som en liten påminelse till alla som tävlar) att jordbruksverket har nya regler om häst i transport!

Dem har jag nog missat eller tror jag, vad är det för regler eller har du en länk så jag kan kolla vad som gäller?

närvi reda allsvenskan ett år startade jag först i förklassen kl.800
sist i lagklassen kl.18.30

de va rätt drygt....

Hittar ingen länk just nu, men det är nåt om att hästen inte får stå mer än 2 timmar i transport under tävling, och sen är det förkortad tid hur länge man får köra häst utan paus.

det låter ju helt sjukt..

då måste man ju störa hästen och släpa ut in i det släpen flera gånger ju..

en e de egentligen skitsamma,de e ju ingen som kommer att kolla det på en tävlingsplats ändå...

jopp det är det dom kommer göra, troligen kommer dom åka ut och kolla. Sen hur dom ska kunna ha koll det vet jag inte...

så då ska stå pass två timmar vid samma tranpsort för att fälla en då ..lr.........

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: fio
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 042
Senast: Mli
·
Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 512
Senast: Stergo
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 009
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka