När jag slutade rida så började jag för drygt ett år sedan att dyka. Jag är fortfarande extremt nybörjare men jag är rätt besatt.
Igår klev jag upp i ottan, lastade min bil med utrustning motsvarande ungefär en månadslön. Innan skatt. Körde nästan två timmar enkel väg. Umgicks med några ytligt bekanta iklädda myskläder, släpade tunga och våta prylar mellan bostad,bil,kaj, luftfylling. Åt medhavna smörgåsar i bilen. Hällde sockerkletigt te över min instrumentpanel. Inser att jag inte kan gå in på mack eller liknade eftersom jag råkat blöta ned hela skrevet Så att det ser ut som jag pinkat ned mig.
Var hemma vid 17. Då är det dags att skölja upp allt och hänga på tork.
Allt för 2 x 25 minuters dyk (Min buddy körde vått)
Det FÖRSTA jag gör när jag kommer hem är att fråga i gruppen vilka som är på nästa helg?
Buke är ju ett hästforum, enough said
, och sök med hund är en god kandidat, men vilka andra galna hobbies finns det där ute där omkringarbetet tar så mycket mer tid än själva utförandet? Fallskärmshoppning?
Och vad är den underligaste "bieffekten" av eran hobby?
Igår klev jag upp i ottan, lastade min bil med utrustning motsvarande ungefär en månadslön. Innan skatt. Körde nästan två timmar enkel väg. Umgicks med några ytligt bekanta iklädda myskläder, släpade tunga och våta prylar mellan bostad,bil,kaj, luftfylling. Åt medhavna smörgåsar i bilen. Hällde sockerkletigt te över min instrumentpanel. Inser att jag inte kan gå in på mack eller liknade eftersom jag råkat blöta ned hela skrevet Så att det ser ut som jag pinkat ned mig.
Var hemma vid 17. Då är det dags att skölja upp allt och hänga på tork.
Allt för 2 x 25 minuters dyk (Min buddy körde vått)
Det FÖRSTA jag gör när jag kommer hem är att fråga i gruppen vilka som är på nästa helg?
Buke är ju ett hästforum, enough said
Och vad är den underligaste "bieffekten" av eran hobby?