Tidsinställd utfodringsautomat för hö?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 3 767
B

**BORTTAGEN**

Hur funkar en sån? Framförallt, var kan jag hitta en sådan? Pris? Jag har för mig att det är någon här som använder en sådan. Tacksam för svar!
/Pella

Jag har sökt på forumen och hittat bla Alexandra som har grind. Nån annan hade sett annons här, men jag har letat bland länkarna och inte hittat nåt. Nån som vet?

Det finns flera olika varianter. Bla. en "automatisk grind" som öppnar upp en hage, på ett speciellt klockslag, där man har lagt höet. Det finns också en "lunchbox" som öppnar sig på inställd tid. Har ingen egen erfarenhet av dessa grejor, men båda verkar fungera bra. Lunchboxen har väl den fördelen att höet inte blåser bort om det är storm ute, eller blir begravt under snön.

Här kommer några länkar;
Lunchboxen
Novel Ways Grindöppnare
Hästnet

Sv: Tidsinställd utfodringsautomat för hö?

Tja! Jag har en lunchbox som jag är jättenöjd med. Den ligger på hasttema.se lunchboxen. KGL tror jag dom heter..

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 131
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har börjat klura på hur jag smartast ska packa hö för sommarens kommande meetings och har för mig att jag sett något om att...
Svar
5
· Visningar
701
Senast: Snurrfia
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 996
Senast: tanten
·
Foder & Strö Jag har en del hö kvar från sommaren 2021. Förvarat inomhus torrt i en lada. Det höt längst ut är fräscht, har fin färg vad vi har...
Svar
2
· Visningar
396
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka