Bukefalos 28 år!

Tigerbalsam

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

är ju inget läkemedel. Är det okej att använda tigerbalsam på en kramapande vad, fast jag är gravid. Har haft kramp i vaden i 1½dygn nu :cry: , jobbigt när jag ska sova!

Är kramp i vaden något jag fått utav graviditeten, har inte gjort något specellt?
 
Sv: Tigerbalsam

Använd det inte. Kolla upp på apoteket om de har några liniment som är testade annars stå ut.
 
Sv: Tigerbalsam

Det ska nog gå bra, det verkar endast lokalt och går inte ut i blodomloppet. Har använts av asiatiska gravida kvinnor sen urminnes tider. Om du inte vill chansa, kör med Back on Track eller värme på annat sätt.

MVH Z
 
Sv: Tigerbalsam

Det är nog en grav-sak... Jag var också drabbad av det.
Prova att äta b-vitamintabletter, det funkade för mig.
 
Sv: Tigerbalsam

B-vitamin, fosfor, kalcium och SELEN är viktigt,selenbrist även hos icke gravida kan ge krampande vad. Jag har sådan tur att jag snart och även förra graviditeten var i kroatien och där är marken naturligt mycket, mycket mer rik på selen än vårt selenfattiga Sverige! Så allt jag äter och dricker där nere är så mycket godare och jag mår så himla toppen inifrån liksom :banana:
 
Sv: Tigerbalsam

Läste i mammapraktikan att vadkramper är mycket vanligt och ofta tyder på kalcium brist! Vilket inte är chockerande, då jag inte tycker om mejeriprodukter, får så ont i magen! Så har det varit i hela mitt liv så inte ens som barn ville jag ha ost/yoghurt/fil/mjölk etc. Blir till att pallra sig iväg till apoteket på måndag för att inhandla kalcium tillskott, någon som kan tipsa om en bra produkt?
 
Sv: Tigerbalsam

Magnesiumbrist kan också orsaka kramp i musklerna. magnesiun är just för muskelfunktionen....
När jag haft kramp, när jag varit gravid, så har problemet försvunnit efter att jag ätit magnesium...
 
Sv: Tigerbalsam

ameo skrev:
Magnesiumbrist kan också orsaka kramp i musklerna. magnesiun är just för muskelfunktionen....
När jag haft kramp, när jag varit gravid, så har problemet försvunnit efter att jag ätit magnesium...
Jag äter "mitt val kvinna" (vitaminer/mineraler) det ska ju täcka upp alla sådanna behov, dock innehåller den inte kalcium, och jag äter troligast en väldigt kalcium fattig kost, samt att det i gravidboken står att krampen oftast beror på kalcium brist, ska jag då inte antaga att det är juts kalciumbrist jag har? Kan man påvisa kalciumbrist via ett blodprov?

Skajag prata med BM om krampen INNAN jag köper kalcium tillskott tycker ni?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 453
Senast: Milosari
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 626
Senast: verser
·
Katthälsa I fredags kväll och natten mot lördag så fick min ena katt krampanfall, hon lades in på lördag morgon och då sattes epilepsi medicin in...
2
Svar
30
· Visningar
3 797
Senast: clusia
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 386
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp