tik och hane ihop

CurlySue

Trådstartare
ni som har tikar och hanar ihop hur tycker ni att hanarna reagerar när tiken löper?
reagerar dem likadant varje gång eller är de mer på eller mindre på, på vissa löp?

våran tik löper nu för andra gången i sitt liv.
första gången hon löpte var våran hane besatt.. :( han var så stressad. då vi skulle bort fixade vi två hundvakter ist för en så vi delade på dem för jag ville inte lämna ansvaret hos någon annan att det inte skulle bli valpar.
denna gången har vi planerat in att hanen skulle få åka till några hundkompisar några dagar tills höglöpet slutar så han inte stressar sönder sig men han beter sig absolut inte likadant denna gången.
tiken höglöper för fullt nu och slänger upp rumpan framför honom och krokar svansen för fullt men han bryr sig inte alls.
visst han luktar ibland men sen går han och lägger sig.
hon försöker göra vad som helst för att få hans uppmärksamhet men nepp! han ligger hellre och sover :)
så villig som hon är denna gången var hon absolut inte förra gången ändå är han så lugn och visar ingen större intresse.
så han får vara kvar hemma. dock får de aldrig vara själva med varandra (tur man är sjukskriven)

kan det variera så stort på intresset för varje löp? eller kan det bero på något annat med honom?
 
Sv: tik och hane ihop

Jag har både hane och tik, och kommer inte ha det igen;) (beror till största delen på att man inte kan räkna med hundvakt när det är höglöp)

Vår hane bryr sej bara under höglöpsdagarna och några dagar efter. Men tiken är en annan femma.. En riktig liten slyna är vad hon är! Springer runt och trycker upp magneten i nyllet på honom, gränslar hanens huvud mm.. Efter höglöpet skiftar hon mellan översexuell och krokodil på en tiondels sekund:meh:
Men jag märker ingen skillnad på hur mkt han reagerar på löpen.
 
Sv: tik och hane ihop

Mina hanar kan slicka lite i kissfläckar efter löptik, och de nosar intresserat på mina byxor när jag haft löptik i knät. Annars är de i stort sett oberörda, speciellt av hemmatikarna. På sin höjd att det kommer ett uppgivet pip mitt under höglöp.

Men då är det en ras som inte avlas på könsprägel, och de jobbar med 100% lydnad under betydligt starkare drifter än könsdrift, dagligen.

Boss som tvååring, med en höglöpande tik. Boss tittar på fåren:D
2012-01-08144043.jpg

2012-01-08144047.jpg

2012-01-08144050.jpg
 
Sv: tik och hane ihop

Haha underbara bilder :) "nej, inte nu!" ;) (jobbiga flickor)

Sambon sa igår kväll till våran tik att hon fick sluta bända upp baken framför hanen "sluta vara så billig!" Haha

Då hoppas jag att det var just hennes första löp som han blev knäpp av och att han fortsätter vara ointresserad vid nästa löp.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hur lätt/svårt är det att missa att en tik löper? En bekant hade sin hane hos en dagmatte som har en tik och där blev, enligt dagmatten...
2
Svar
24
· Visningar
3 221
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
4 779
Senast: regina11
·
Övr. Hund Nu måste jag få lite hjälp med ett problem som jag blir mycket konfunderad över. Har en 8 årig och en 9 månaders, båda hanar (I familjen...
Svar
6
· Visningar
3 515
Senast: Ciindy
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 505
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp