Tik och hane??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Warmia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 721
W

Warmia

Jag undrar hur ni på bästa sätt löser det hemma när tiken löper och ni har en hanhund också?
Vad finns det för alternativ???

Sv: Tik och hane??

Hemma hos oss gör vi så att när tiken löper tar jag med mig hanhunden till jobbet och överallt där det går att ta med honom. Tula får vara hemma för hon är så otroligt pilsk när hon löper... Lägger upp sig för allt o alla man möter..... :crazy: och lyder gör hon INTE! (hur bra som helst i vanliga fall)

Men ska vi iväg o handla lr något sådant så lämnar jag Balder till mina föräldrar så får Tula vara ensam 2-3timmar.... (de är aldrig ensamma längre än så i vanliga fall heller)när vi är hemma får de turas om att vara på andra sidan grinden..... :smirk:

Detta funkar för oss.. synd om Tula kanske men hon är ingen trevlig hund att ha o göra med när hon löper, är helst ensam så hon kan försöka rymma till puddingen några hundra meter bort.... :devil: :D

Hoppas det gav dig några tips!

//Net

Senast ändrad av en moderator:

Sätter upp grindar... Funkar bra för mina. Det går ju inte att åka hemifrån förstås, för då tror jag nog att grindarna forceras inom några röda.... Ska jag åka någonstans så måste de följa med (sitter i varsitt fack i hundburen) eller någon annan vara kvar hemma.

en fråga bara i allmänhet ;)
kan man inte kastrera/sterilisera? är inte det en möjlighet?

har ingen erfarenhet i frågan, det är därför jag undrar :p

Liknande trådar

Hundhälsa Ni som har erfarenhet av kastrering av tik - kan ni dela med er lite? Jag tänker på kostnad för operationen, återhämtningstid... 2
Svar
26
· Visningar
1 520
Senast: Ajda
·
Hundträning Utgå från ett scenario där ni har en kastrerad tik och en tik som är i höglöp (eller två tikar som inte löper samtidigt, vilket jag dock...
Svar
7
· Visningar
436
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
536
Senast: Roheryn
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 620
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur