Tik som läcker avföring..

Blue-BB

Trådstartare
Hej
Vi ska kontakta veterinär direkt på måndag men tänkte om du någon som känner igen detta 😊.
Har en 2,5 årig staffe tik som börjat släppa ut små klumpar med bajs när hon sover. Hennes tarmfunktionen är som vanligt när vi rastar henne, bajsar 2-3 ggr per dag. Äter Standart Mild foder och är normalviktig. Hon kastrerades hösten 2021 och tyvärr så blev hon inkontinent. Vi fick Incurin tabletter och det har fungerat toppen! Men nu kom detta.. så jag är jätte orolig! Kan det vara analsäckarna? Jag är jätte rädd att det ska vara något neurologiskt eller i värsta fall tumör.. Hon verkar må bra för övrigt.
 
Hej
Vi ska kontakta veterinär direkt på måndag men tänkte om du någon som känner igen detta 😊.
Har en 2,5 årig staffe tik som börjat släppa ut små klumpar med bajs när hon sover. Hennes tarmfunktionen är som vanligt när vi rastar henne, bajsar 2-3 ggr per dag. Äter Standart Mild foder och är normalviktig. Hon kastrerades hösten 2021 och tyvärr så blev hon inkontinent. Vi fick Incurin tabletter och det har fungerat toppen! Men nu kom detta.. så jag är jätte orolig! Kan det vara analsäckarna? Jag är jätte rädd att det ska vara något neurologiskt eller i värsta fall tumör.. Hon verkar må bra för övrigt.
Försök att inte oroa dig för mycket innan du pratat med veterinären.
Det finns säkert olika saker som kan orsaka men om det där är enda symptom, som dessutom uppstått nyligen så skulle jag inte räkna med att det var de farligaste sakerna på en gång.

Andas, och ring veterinären på måndag.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Någon med erfarenhet av inkontinens hos tik? Min 7-åriga tik blev inkontinent i våras efter sin magomvridningsoperation (kastrerades tre...
Svar
19
· Visningar
4 483
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp