Tiken läxar upp samma valp hela tiden.

Kamomilla

Trådstartare
Varför gör hon det? Det är i 80-90% av fallen samma valp som blir uppläxad/nedlagd på rygg av sin mamma. Och så har det varit ända från början, nästan.

De gosar givetvis också :love:
 
Sv: Tiken läxar upp samma valp hela tiden.

Kan ju vara något fel på valpen. Att den inte begriper hur den ska uppföra sig.
Det vore väldigt spännande att följa valpen och se hur den kommer fungera med andra hundar.
 
Sv: Tiken läxar upp samma valp hela tiden.

Valpen fungerar ypperligt med de andra hundarna och jag kan inte se någon skillnad på denna och de andra, förutom att denna är mer framåt.
 
Sv: Tiken läxar upp samma valp hela tiden.

Valpen fungerar ypperligt med de andra hundarna och jag kan inte se någon skillnad på denna och de andra, förutom att denna är mer framåt.

Där har du svaret. Det är en liten "brat" som behöver en fast tass för att inte gå överstyr. Ha det i åtanke när du säljer den. Välj en köpare som vet vad han/hon pysslar med och inte en vek och/eller förstagångs hundägare.

Dessa "brats" är ofta de som blir antingen himmel eller helvete. I rätt händer brukar de kunna gå hur långt som helst, men i fel händer kan det bli katastrof.
 
Sv: Tiken läxar upp samma valp hela tiden.

Min tik är just sådan mot min mammas valp som är jämngammal med min. Han är en riktigt flamspelle och ganska stöddig så hon har fullt upp med att se till att han håller fötterna på jorden.
 
Sv: Tiken läxar upp samma valp hela tiden.

Valpen fungerar ypperligt med de andra hundarna och jag kan inte se någon skillnad på denna och de andra, förutom att denna är mer framåt.

Kanske för framåt enligt tiken då! En pellejöns som kanske inte håller sig i skinnet hela tiden :D

Jag är helt inne på Duvans spår!
 
Sv: Tiken läxar upp samma valp hela tiden.

Det är denna valpen som ska stanna :cool: just för att hon är framåt :love:

Är dock inte orolig för att hon ska bli odräglig och jobbig. Ligger varken i rasens natur eller i generna. Tiken är dock av den lite mer reserverade sorten.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 500
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 580
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 212
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 933
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp