Till min älskade Bella ❤️

Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har tappat så många minnen av dig 😭 Men en sak som jag ALDRIG kommer glömma är att du var denenda som jag litade på med ALLT ❤️ Jag be rättade om mobbingen till dig ❤️ Och du visste ALLT om mina anorexi monster och du var denenda som visste att en äckel sak hade hänt och du blev ALLTID glad att se mig ❤️ Även fast jag hade varit borta jätte länge från dig så blev du sååå glad så du skrek rakt ut en gång när vi träffades när du hälsade på mig när jag var på ut rednings stället ❤️😭
Jag älskar dig så JÄVLA mycket Bella ❤️❤️ Du var min bästa bästa vän och INGEN kan ta din plats i mitt hjärta 💔
Detenda jag kommer håg från den sista gången vi träffades var att jag satt på golvet med dig och du somnade i mitt knä ❤️💔 Och pappa har be rättat att du mådde jätte dåligt och hade jätte ont i magen så du orkade inte ens vara vaken nästan men när jag kom in i rummet där du var så vaknade du och lyfte upp huvudet och började vifta på svansen ❤️ Även fast du var så sjuk men du kände ändå igen att jag kom ❤️😭 Och sen fick du av livnings sprutan i mammas famn efter att jag och pappa hade gått ut men det sista du visste så var du hos mig för den sov du bara ❤️
Så jag hoppas hoppas HOPPAS att du inte är be sviken för att jag inte kunde vara kvar tills du fick av livnings sprutan. Förlåt att jag inte var det men jag fick inte! Så det var inte att jag ville över ge dig i slutet men jag tror att du visste det ❤️ För du var så klok och du VISSTE saker och du FATTADE mera motför många människor tillochmed.
Jag hoppas att vi ses igen snart ❤️ Jag är så så så SÅ ledsen för att jag har glömt såmycket om dig! 💔 Jag har glömt jätte mycket annat också men det värsta är allt jag har glömt om dig 😭
Jag hoppas att det finns en himmel och att du är där nu ❤️ Och att du kanske har träffat L om hon tycker om hundar. Då kanske du kan vara med henne sålänge tills jag kommer ❤️ Hon tar nog hand om C däruppe så du vet vem du ska kolla efter ❤️
Jag önskar att du hade träffat min valp. Du skulle nog tycka att han var jätte söt men jobbig! Men du skulle nog ha varit lite som en mamma till han och lärt han alla viktiga saker. Tillexempel så skulle du ha lärt han att tigga för det var du väldigt bra på! Jag kommer inte håg det såmycket men mamma och pappa har sagt att när jag var liten så delade jag ALLT med dig. Om jag åt glass så fick alltid du också. Och vid mat bordet försökte jag alltid ge dig i smyg så inte mamma eller pappa skulle se. Och om vi åt popcorn eller chips och kollade på film så satt du ALLTID hos mig för du visste att du fick av mig ❤️
Jag saknar dig så himla himla mycket. Jag kanske inte tänker på dig exakt varje dag längre men det är INTE för att jag inte bryr mig! Men det gör så ont så jag klarar inte det. Då längtar jag FÖR mycket tills att KANSKE få träffa dig igen.
Jag VILL INTE vänta mera på att få träffa dig. Det har gått 365 dagar förlänge nu. Jag vill träffa dig NU 💔
Förlåt att jag inte var med dig ditt sista år 💔 Jag missade din sista jul din sista födelse dag allt sånt. Men jag hoppas att du ändå vet att jag ALLTID älskade dig exakt likamycket ändå ❤️ Jag hoppas att du inte kände som att jag över gav dig eller att jag svek dig 💔
Jag hoppas och önskar och ber till Gud att jag ska få träffa dig snart. Och att jag ska dö före M. Men OM han kommer före mig så kanske du kan bli kompis med han och ta hand om han sålänge? Så kommer jag så fort jag kan ❤️ Och OM du kan göra nånting så M kan bli frisk och leva ett tag till så snälla Bella gör det då ❤️
Förlåt att jag inte kunde vara en bra matte till dig i slutet. Och tack för att du ville vara MIN hund och för att du var min bästa vän och för att du orkade leva tills jag kom så vi kunde säga hejdå ❤️ Fast jag hoppas att det inte var Hejdå utan Vi ses sen ❤️
 

Jag har hört förut att endel säger att det första året är värst för att det är första allt utan den som har dött. Men jag håller inte med. Utan jag tycker nästan att det är VÄRRE nu för att det har gått ett helt år och nu är det som andra gången allt händer utan Bella och det blir som att allt är somvanligt utan henne. Men jag vill inte att utan Bella ska vara somvanligt 💔
Och det känns ännu mera ensamt. För att INGEN annan kan vara som du var Bella ❤️ Jag älskar M och jag älskar min valp men du och jag bara som hörde hop på ett annat sätt. Och INGEN annan kommer kunna ta din plats nånsin.
Jag saknar dig så det gör ont. Så jävla ont. Det borde säkert göra mindre ont nu för att det har gått ett år men detenda är att det känns ännu mera ensamt och att jag saknar dig ännu mera 💔
Jag vill komma till dig snart Bella ❤️ Jag vet inte hur men jag försöker att komma på nåt sätt. Inte för jag vill svika M och min valp men jag orkar inte vara kvar utan dig och bara för lora ännu flera 💔
 
Jag har hört förut att endel säger att det första året är värst för att det är första allt utan den som har dött. Men jag håller inte med. Utan jag tycker nästan att det är VÄRRE nu för att det har gått ett helt år och nu är det som andra gången allt händer utan Bella och det blir som att allt är somvanligt utan henne. Men jag vill inte att utan Bella ska vara somvanligt 💔
Och det känns ännu mera ensamt. För att INGEN annan kan vara som du var Bella ❤️ Jag älskar M och jag älskar min valp men du och jag bara som hörde hop på ett annat sätt. Och INGEN annan kommer kunna ta din plats nånsin.
Jag saknar dig så det gör ont. Så jävla ont. Det borde säkert göra mindre ont nu för att det har gått ett år men detenda är att det känns ännu mera ensamt och att jag saknar dig ännu mera 💔
Jag vill komma till dig snart Bella ❤️ Jag vet inte hur men jag försöker att komma på nåt sätt. Inte för jag vill svika M och min valp men jag orkar inte vara kvar utan dig och bara för lora ännu flera 💔
Jag tror sorg är olika för alla, men det jag hört som stämt bäst in på mig är att sorgen är randig, eller går i vågor.

Det kan kännas bra eller okej, sen helt plötsligt dåligt igen. Det finns inte heller något "start och stopp" för en sorg, men ofta blir vågorna mindre stora med åren.

När sorgen är ny är det mera som ett stormigt hav, med få lugna stunder. Sen brukar det lugna sig med tiden, men havet kan också brusa upp igen från ingenstans.

Jag vet inte om du kan känna igen dig i det? :heart
 
Jag tror sorg är olika för alla, men det jag hört som stämt bäst in på mig är att sorgen är randig, eller går i vågor.

Det kan kännas bra eller okej, sen helt plötsligt dåligt igen. Det finns inte heller något "start och stopp" för en sorg, men ofta blir vågorna mindre stora med åren.

När sorgen är ny är det mera som ett stormigt hav, med få lugna stunder. Sen brukar det lugna sig med tiden, men havet kan också brusa upp igen från ingenstans.

Jag vet inte om du kan känna igen dig i det? :heart
Lite kanske men jag vet inte riktigt.
 
Jag kommer inte håg hur gammal jag var men kanske ungefär 5-6 år eller nånting TROR jag!
Och jag tänkte visa nån bild men jag klarar fort farande inte att kolla på bilder på henne för det gör så jävla jävla ont så jag kan inte andas 😭 Men jag kan försöka att förklara men hon var en blandis ❤️ Med cocker spaniel lancashire heeler och yorkshire terrier ❤️ Och hon var mest cocker spaniel och såg mest ut som det fast lite mindre och hon hade kortare ben och var lite tjockare mera som en lancashire heeler. Och hon hade mindre öron motför cocker spaniel ❤️ Och så hade hon ungefär yorkshire terrier färg och jätte JÄTTE mjuk och len päls som var lite halv lång och lite vågig ❤️
Men ja hon var jätte fin och i ansiktet så såg hon ganska så mycket ut som en valp även fast hon var vuxen ❤️ Men hon hade som cocker spaniel blick om du fattar hur jag menar och som lite sido lugg nästan som man kunde sätta en toffs i men hon tyckte inte om det utan hon ville ha ut släppt.
Vilken lysande bra beskrivning. Jag fick en verkligt fin bild i huvudet, av en jättesöt liten hund som tittar på en med en blick så man bara smälter.
Jag beklagar din stora förlust av din vän.
Ibland tar det tid innan man kan minnas och glädjas åt det som var.
Min hjärtehäst dog för tio år sedan och alldeles nyligen kunde jag tänka på henne och våra minnen ihop och le. Innan har jag gråtit, varje gång.
Men så fint du hedrar din Bella här. :heart
 
Vilken lysande bra beskrivning. Jag fick en verkligt fin bild i huvudet, av en jättesöt liten hund som tittar på en med en blick så man bara smälter.
Jag beklagar din stora förlust av din vän.
Ibland tar det tid innan man kan minnas och glädjas åt det som var.
Min hjärtehäst dog för tio år sedan och alldeles nyligen kunde jag tänka på henne och våra minnen ihop och le. Innan har jag gråtit, varje gång.
Men så fint du hedrar din Bella här. :heart
Ja hon var jätte jätte söt ❤️
Och det med att det kan ta tid innan man kan minnas och glädjas åt det som var så ja så kanske det kan vara. Men det är inte så förmig. Alltså jag verkligen KAN INTE komma håg massa saker om Bella och massa stunder med henne. Tillexempel så har jag läst som jag har skrivit förut om henne men jag KAN INTE komma håg dom stunderna i min hjärna 💔 Utan det är som att jag likagärna kan läsa om nånannans hund för dom minnena bara FINNS INTE i min hjärna längre utan dom är som helt bort raderade 💔😭
Jag gråter också varje gång jag tänker på Bella för att jag saknar henne så jävla mycket. Men det är för att så jävla mycket bara är borta också som jag inte KAN komma håg. Så jag kommer aldrig kunna tänka på våra minnen till sammans och le för jätte många av dom minnena är bara borta 💔
 
Och nu börjar jag gråta igen för att det är sådär med minnena och att det är MITT fel BARA 😭💔
Förlåt förlåt förlåt förlåt Bella 💔😭 Jag skulle göra exakt VADSOMHELST om jag kunde få till baka alla minnen med dig ❤️😭
 
Ja hon var jätte jätte söt ❤️
Och det med att det kan ta tid innan man kan minnas och glädjas åt det som var så ja så kanske det kan vara. Men det är inte så förmig. Alltså jag verkligen KAN INTE komma håg massa saker om Bella och massa stunder med henne. Tillexempel så har jag läst som jag har skrivit förut om henne men jag KAN INTE komma håg dom stunderna i min hjärna 💔 Utan det är som att jag likagärna kan läsa om nånannans hund för dom minnena bara FINNS INTE i min hjärna längre utan dom är som helt bort raderade 💔😭
Jag gråter också varje gång jag tänker på Bella för att jag saknar henne så jävla mycket. Men det är för att så jävla mycket bara är borta också som jag inte KAN komma håg. Så jag kommer aldrig kunna tänka på våra minnen till sammans och le för jätte många av dom minnena är bara borta 💔
Jag förstår att det känns extra hemskt att minnen är borta 💔 Hoppas att din hjärna på något vis hittar tillbaka till dem, för hjärnan är inte oföränderlig. Vet en man som fick hjärnskador vid hjärtstopp, han kunde inte minnas sin familj. Men långsamt kom minnena tillbaka, så du kanske får tillbaka mer Bellaminnen med tiden?
 
Jag förstår att det känns extra hemskt att minnen är borta 💔 Hoppas att din hjärna på något vis hittar tillbaka till dem, för hjärnan är inte oföränderlig. Vet en man som fick hjärnskador vid hjärtstopp, han kunde inte minnas sin familj. Men långsamt kom minnena tillbaka, så du kanske får tillbaka mer Bellaminnen med tiden?
Jag hoppas det ❤️ Fast jag skulle helst bara vilja få en chans att träffa henne igen OM man kommer till himlen efter döden.
 
Jag hoppas det ❤️ Fast jag skulle helst bara vilja få en chans att träffa henne igen OM man kommer till himlen efter döden.
Något som är bra är att hon inte kommer åldras i himlen. Så även om du lever 100 år till (ja, nu överdrev jag en smula...) kommer hon stå där och vänta på dig på andra sidan regnbågsbron och hon kommer uppleva det som om hon bara har väntat på dig en dag. Så du behöver inte skynda dig dig för hennes skull.
 
Något som är bra är att hon inte kommer åldras i himlen. Så även om du lever 100 år till (ja, nu överdrev jag en smula...) kommer hon stå där och vänta på dig på andra sidan regnbågsbron och hon kommer uppleva det som om hon bara har väntat på dig en dag. Så du behöver inte skynda dig dig för hennes skull.
Jag hoppas att det är så iallafall och att hon inte kanske undrar varför ingen annan kommer och att hon är ensam 💔 Men jag hoppas att hon har fått många kompisar däruppe ❤️
Men jag vill inte skynda mig bara för hennes skull utan jag vill det för MIN skull mest.
 
Jag hoppas att det är så iallafall och att hon inte kanske undrar varför ingen annan kommer och att hon är ensam 💔 Men jag hoppas att hon har fått många kompisar däruppe ❤️
Men jag vill inte skynda mig bara för hennes skull utan jag vill det för MIN skull mest.
Det vore ju ingen himmel om alla som är där mår dåligt för att dom saknar.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 425
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva tack till alla ni som brukar läsa mina inlägg och svara och så ❤️ Det be tyder jätte mycket för mig även fast det...
Svar
11
· Visningar
1 145
Senast: zuli
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 565

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp