Tillägg/borttagande av stuterinamn

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Vinga
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 827
V

Vinga

Hur är det eg, är det tillåtet att i efterhand lägga till "stuterinamn" eller att ta bort det i efterhand?

Totala namnbyte godtas inte längre ju ( i normala fall) men hur är det med stuterinamn/prefix osv?

har nämligen sett hästar som blivit av med sitt "efternamn" på senare tid!

Sv: Tillägg/borttagande av stuterinamn

Då refixet är en del av namnet så borde det inte gå. Däremot så la jag till prefixet på en av mina avkommor som var 3 för något år sedan. (ponny)

Sv: Tillägg/borttagande av stuterinamn

Då refixet är en del av namnet så borde det inte gå. Däremot så la jag till prefixet på en av mina avkommor som var 3 för något år sedan. (ponny)

Anledningen till att jag frågar är att min häst är delvis såld utomlands ( ska vara kvar här något år till iaf) men de nya ägarna vill ta bort "stallnamnet" då de inte uppskattar det (blir väldigt fel betydelse på annat språk *s* )... Har sett hästar på tävlingar senaste tiden som blivit av med sitt "efternamn"/stallnamn där av frågan... Men jag får väl kontakta ASVH och fråga!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 487
Senast: Edla
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 777
Senast: Grazing
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
832
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 817
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II