Tillåtet att tävla med kedja på hacket?

Docka

Trådstartare
Ja, hur är det egentligen?
Får man tävla PONNY med kedja under hakan på hacket eller måste det vara en vanlig läderrem? Jag har nämligen fått för mig att det är så, men kan inte hitta det någonstans? TR är ytterst otydligt där =S
Kedja är ju tillåtet på alla andra bett som behöver det, så varför inte egentligen? samtidigt blir det ju ganska mycket skarpare med kedjan....

Tacksam för hjälp! =)

//Maja

PS!
Hoppning handlar det om!

Sv: Tillåtet att tävla med kedja på hacket?

det enda som står är väl att det ska vara ett "ponny"hackamore och det är ju utformningen på skänklarna som styr det. Så kedja eller rem spelar ingen roll =)

Liknande trådar

Utrustning I somras var det ganska mycket snack om det här med att tävla med PS vaggor. Jag har skummat igenom TR för gemensamma, dressyr, och...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: fio
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 454
Senast: As_Vegas
·
Hoppning Jag har lusläst TR men inte kommit till insikt och behöver lite hjälp. I TR så står det en del om nosgrimmor och bett hit och dit, men...
Svar
12
· Visningar
1 624
Senast: Cado
·
Dressyr Min häst har börjat gå riktigt bra i dressyr. Tycker även dressyrtränaren. ;) Jag är hoppryttare av själ och hjärta, men hoppningen... 2
Svar
24
· Visningar
6 834
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31