Tillåtet bett?

pilmen

Trådstartare
Hejsan! Vet att det finns miljoner trådar om olika bett inom dressyren, men de flesta är gamla.
jag undrar iallafall om man får tävla på dehär bettet? D-ponny som ska tävla lc:1 så ingen hög klass alls 😅
Har försökt tolka tr och jag tolkar det som stt man får, men det finns inte med något liknande på de bilderna på tillåtna bett..
 

Bifogade filer

  • BF9DF360-22B2-4FBA-9D07-CC14F2056BD5.png
    BF9DF360-22B2-4FBA-9D07-CC14F2056BD5.png
    115,7 KB · Visningar: 64
Man får rida med raka bett med tungfrihet sålänge portens mått är godkända 😊

Printscreen från bettbilagan:
9D027B86-3012-42C2-9354-F30469D63D7F.png
 
Hejsan! Vet att det finns miljoner trådar om olika bett inom dressyren, men de flesta är gamla.
jag undrar iallafall om man får tävla på dehär bettet? D-ponny som ska tävla lc:1 så ingen hög klass alls 😅
Har försökt tolka tr och jag tolkar det som stt man får, men det finns inte med något liknande på de bilderna på tillåtna bett..

Ja, skulle jag säga.
det du får kolla är i dressyr TR Sidan 27 och moment
4.2.4.
Sen måste bettet ha en diameter på mint 10mm när det gäller ponny.

Edit, två på bollen 😁
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: hhere
·
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: sweep
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 927
Senast: Jeps
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Konstigt simsätt
  • Kämpa på
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp