Tillåtet?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Jardina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 123
J

Jardina

Är detta bettet tillåtet att tävla dressyr på eller inte?

414064-big

Sv: Tillåtet?

Jag skulle säga nej eftersom det är mer ett D-bett än ett eggbett, men det ligger verkligen i gränslandet. Hade jag varit du hade jag skickat en bild till Ridsportförbundet för att få ett korrekt svar. Men jag hade inte chansat att tävla på det.

Bör inte vara tillåtet. Ser helt klart mer ut som ett D-bett än ett eggbett.

Nej jag har annat bett att tävla på, men jag började fundera just för att det är mer en tolkningsfråga en ett konkret svar om just bett som ser ut som detta i tr.

Jag håller verkligen med om att det är en tolkningsfråga. Jobbigt därför att komma ut till en tävling med nitisk överdomare.

nej, det är inte tillåtet. för det är ett Drings bett. ingen tolkningsfråga. delen mott bundelen är rak.

jag vet folk som har tävlat på mängder av otilåtna bett, o diverse otilåtna kombinationer.

men detta är ett D-rings bett, inget tvivel om det!

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 580
Senast: Mirtai
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
559
Senast: Elo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det nederländska ridsportförbundet (KNHS) har utökat regelverket gällande att tävla dressyr på bettlöst huvudlag. Från och med den...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Välkommen på en inspirationsdag i dressyr med Mats Eriksson. Dagen vänder sig till dig som är verksam som ridlärare på ridskola.
Svar
0
· Visningar
93
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Leverera valp vid 12 veckor?