Tillfällig sveda i munnen

strawberrysylt

Trådstartare
Halloj alla,

Tänkte bara höra, av intresse, ifall någon mer varit med om detta?

Några gånger under säg det senaste hmm.. året? har jag varit med om att det börjar svida hemskt! i munnen när jag äter/dricker Det är inte att jag äter något nytt, som jag skulle kunna reagera på, utan det kan vara gröt eller en macka eller vad som. Nån gång har det känts bara vid första tuggan/tuggorna och sen gått över.

Nu senaste gången för ca tre veckor sen var det dock värre. Kom från ingenstans och gjorde sjukt ont, nästan så jag grät. När jag inte åt/drack försvann det. Det kom tillbaka igen när jag åt nåt under em/kväll och nästa frukost, sen spårlöst borta igen.

Hittade detta på 1177, kanske är nåt sånt?

Känner inte att jag behöver veta eller kontakta sjukvården i nuläget, men tänkte bara om nån vart med om samma, vore ju intressant att veta...
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230617-193725_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230617-193725_Samsung Internet.jpg
    126,8 KB · Visningar: 43
Har du varit sjuk? Tar några mediciner? Jag har en medicin som gör att jag lättare får svamp i munnen, och första tecknet är att det börjar svida på tungan när jag äter. Går oftast lätt över med munskölj (saltvatten eller vischyvatten) efter maten ett par dagar, någon gång har jag behövt medicin.

Även allergier kan ge svidande tunga till och från, tycker jag. Ibland är det lurigt vad man är allergisk mot, under pollensäsong reagerar jag tex på äpple vilket jag inte gör annars.
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
635
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 717
Senast: Badger
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Celinehenn
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vilka banor finns?
  • Avmaskning

Omröstningar

Tillbaka
Upp