Tilllåtna bett

Laban

Trådstartare
Blir inte klok på det här med vilka bett man får tävla med i dressyr på ponny.
Läser o läser TR men blir ändå inte säker.
Är både rakt och tvådelat Apple Mouth tillåten? Eller endast en variant och vilken i så fall?
 
Blir inte klok på det här med vilka bett man får tävla med i dressyr på ponny.
Läser o läser TR men blir ändå inte säker.
Är både rakt och tvådelat Apple Mouth tillåten? Eller endast en variant och vilken i så fall?
Jag tolkar det som att bara rakt gummibett är tillåtet eftersom rakt vanligt också finns med och det står bara gummi på ett enda bett (det översta på bilden i TR)
 
Jag tolkar det som att du får rida på tex happy mouth tvådelat. Iom att bett får vara gjorda i metall eller hård oböjlig plast vilket happy mouth är.
 
Det vore toppen om det var så!
Tycker ändå inte att det är glasklart att Novabettet är tillåtet, men jag är kanske dålig på att tolka😉
"Flexible" betyder just att bettet får vara böjligt vilket inte varit tillåtet enligt svenska TR där det tydligt stått att bettet ska vara "oböjligt". Så jag tolkar det som att mjuka flexibla syntetbett är tillåtna.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: hhere
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 031
Senast: Fazeem
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 034
Senast: JennyLz
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 927
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp