Bukefalos 28 år!

Tillridare

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Willoxx

Varför får man inte fråga är vilka tillridare andra rekommenderar. Självklart kan jag läsa annonser men vad andra tycker, har för erfaranheter betyder mkt när man skall välja. Tycker det är trist att man inte får rekommendera varandra!!!

Man behöver ju inte skriva skit om någon för det...
 
Sv: Tillridare

Varför får man inte fråga är vilka tillridare andra rekommenderar. Självklart kan jag läsa annonser men vad andra tycker, har för erfaranheter betyder mkt när man skall välja. Tycker det är trist att man inte får rekommendera varandra!!!

Man behöver ju inte skriva skit om någon för det...

Läs den nålade tråden, överst i forumet.

Dels blir det en massa gratisreklam, för tränare/tillidaren eller vad det nu är. Och vill tränaren/tillridaren eller vad det nu är, ha gratisreklam får denne göra som Gunnar har gjort, skapat en hemsida för sina egna pengar på sin fritid.

Blir det inte en massa gratisreklam, så blir det garanterat en hel del skitsnack. Och hur roligt tror du det är för en sidansvarig, att få hundratals mejl i veckan, där tränare/tillridare eller vad det nu är för hästfolk skriver att deras namn dras i smutsen och omtalas i orättvisa ordalag?

För hur många här på forumet, tror du det är som tänker som du?

Man behöver ju inte skriva skit om någon för det...

Det är ju det som är det "roligaste och mest intressanta" som finns att göra här på forumet. - Snacka SKIT om ANDRA alltså. Bara andra förstår hur FANTASTISK man SJÄLV är, annars trycker man på triangel, så att moderator/Gunnar åtgärdar trådarna.

Jag kan bara berätta om en historia. Någon får tag på en hovslagare, som denne tycker fantastiskt bra om. Hovslagaren tar sig tid och låter hästen vila mellan varven om denne märker att hästen blir trött i benen. Hovslagaren är trevlig och kommer när denne ska. Hovslagaren, om denne så blir en kvart försenad. Hovslagaren får givetvis god reklam och många nöjda nya kunder genom denna kund, bland annat en hel tävlingsledning vid en fälttävlan som blev av med sin inbokade hovslagare och behövde en ny med kort varsel. Många av de tävlande ekipagen blev nya nöjda kunder åt hovslagaren.

MEN en kund, tycker att hovslagaren är *piiip*. För att denne fick problem med kundens häst den första gången. Det visade sig, när när kunden ringde tidigare ägare att det hade hänt något vid senaste skoningen av hästen. Och ett annat klagomål, var att hovslagaren inte kunde ta en tappsko mellan skoningarna sist, då denne varit sjukskriven från annat jobb för axel- och ryggvärk.

Så det är väldigt lätt att få två olika saker om en person. Det är bättre att besöka tränaren/inridaren, se sig omkring och bilda sig en EGEN uppfattning om personen i fråga.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 607
Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
281
Senast: Dentaku
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 634
Senast: skiesabove
·
Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
219
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp