Tillskott till gammal hund

tott

Trådstartare
Finns det något specifikt ämne som gamla hundar brukar ha brist på i kroppen? Min gamling är pigg och glad men har lite kämpigt att ta sig upp från liggande ställning - i synnerhet på halt golv. Hon får redan Glucosamin och jag märkte en markant skillnad i rörligheten 2 veckor efter att jag började ge det. Finns det nåt (vad?) som är bra för, och förstärker, musklerna?

Sv: Tillskott till gammal hund

Nej inte precis, det skulle vara protein isåfall men det finns ingen anledning till att ge extra av det. Prova med preparatet aktiv hund, det innehåller både glucosamin och höga halter omega3 och 6 vilket verkar antinflammatoriskt och i viss mån smärtlindrande.

Sen kan jag verkligen rekommendera "back on track"s hundtäcke.
Det är gjort av ett keramiskt tyg som tillför värme och ökar blodflödet vilket även det ökar rörlighet och påskyndar läkningsprocess. Har detta till min lilla artroshund och det är fantastiskt bra.

Hur ser motionen ut? Undvik asfalt och gå mycket i skog och mark så hunden får kliva upp och ner och lyfta tassarna ordentligt. Då blir den också starkare...lycka till!

Senast ändrad:

Hej. Vill bara tala om att Hills har kommit ut med ett nytt foder som heter j/d. Det är för djur som börjar bli stela i lederna. Gå till din vet och se om de har den hemma. Det är värt ett försök.

Har du gjort en seniorkontroll för att kolla att alla värden är bra?
Jag bytte till ett mera lättsmält foder och tycker att min gamling blev allmänt piggare efter det.

Liknande trådar

Hundhälsa Sigge är nu drygt 11 år gammal. Häromdagen var vi hos veterinären av andra anledningar men hon kunde också konstatera att han är lite...
Svar
13
· Visningar
1 191
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter... 2
Svar
26
· Visningar
13 685
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 305
Hundhälsa Hej alla Min dvärgschnauzer tant börjar bli till åren och det sista har vi dragit många tänder. :( Hon har under åren haft bra tänder...
Svar
5
· Visningar
1 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka