Tillverka egen sänggavel, designförslag och råd önskas.

Sv: Tillverka egen sänggavel, designförslag och råd önskas.

Med tanke på att det inte lär bli någon sån aktivitet som jag antar att du tänker på i min säng den närmaste tiden så är det knappast ett problem.
*mutter*

Jag tänkte på dom där flottiga fläckarna man kan få på tapeten om man inte har någon gavel alls, har man målat med rätt färg så bör det vara enkelt att torka bort.
 
Sv: Tillverka egen sänggavel, designförslag och råd önskas.

Jo jag hajjade - kunde bara inte låta bli att vara lite rolig.
 
Sv: Tillverka egen sänggavel, designförslag och råd önskas.

Jag bjuder på den fripassningen :p
 
Sv: Tillverka egen sänggavel, designförslag och råd önskas.

Det ser helt ok ut, har du målat med någon speciell färg som är lätt att torka av?
Min första tanke också! :D Flottfläckar à la herrn i första Rent Hus-programmet är ju inte direkt något att eftersträva :p
(och där avslöjade Jozze vad hon ägnar sina onsdagskvällar åt...)
 
Sv: Tillverka egen sänggavel, designförslag och råd önskas.

Tur man inte sett något avsnitt av det programmet verkar det som.
 
Sv: Tillverka egen sänggavel, designförslag och råd önskas.

*knapplån delvis*
Vad gör folk egentligen i sängen eftersom ni får flottfläckar på tapeten? Jag har levt ganska många år vid det här laget och hittills inte lyckats med det.:confused:
 
Sv: Tillverka egen sänggavel, designförslag och råd önskas.

Bra fråga... dock verkar det vara vanligare bland rökare så det kanske inte bara är "flott" det blir fläckar av?
 
Sv: Tillverka egen sänggavel, designförslag och råd önskas.

Kan väl hända att min "sänggavel" blir lite sjaskig efter ett tag, men jag har mer färg kvar så jag får väl ta och måla igen om det inte skulle gå att torka bort. Färgen jag använt är "vanlig" väggfärg och den är nog bara avtorkningsbar till en viss gräns.

Flottfläckar hoppas jag dock att vi slipper ;)!
 
Sv: Tillverka egen sänggavel, designförslag och råd önskas.

Jag har heller aldrig lyckats få flottfläckar på tapeten, men så kan jag inte sova så nära väggen/gaveln att mitt huvud når den. Smutsavtryck efter händer på väggar i mitt flickrum finns däremot.

Men är man en person som vill/måste sova med huvudet nära väggen/gaveln så kan det ju vara bra att ha möjlighet att kunna rengöra.
 
Sv: Tillverka egen sänggavel, designförslag och råd önskas.

Jag har äckligt flott på vår tapet efter mitt hår.. tog alldeles för lång tid för oss att fixa en sänggavel, så de blir väl till att tapetsera om.. för bort går det inte iaf:crazy:
 
Sv: Tillverka egen sänggavel, designförslag och råd önskas.

*halv-knapp*
Tror det beror på tapeten ganska mycket hurvida det blir fettfläckar eller inte. I förra lägenheten blev det fläckar på en gång. Oavsett om det bara var kuddarna eller täcket som låg emot...
 
Sv: Tillverka egen sänggavel, designförslag och råd önskas.

Ja det är ju inte svårare än så egentligen... lätt att byta färg också :)

"Hade tänkt infoga en bild här men det gick visst inte att ladda upp just nu så jag fixar det i ett senare inlägg."

Skrev jag i ett tidigare inlägg, här kommer den bilden...

20303332.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Tillverka egen sänggavel, designförslag och råd önskas.

Ser bra ut.
Finns det nån chans på foto på skapelsen?
 
Sv: Tillverka egen sänggavel, designförslag och råd önskas.

Foto kommer naturligtvis när jag är klar.
Ska förhoppningsvis ta mig iväg denna vecka och handla en lagom bit MDF, frågan är bara om man ska be dom såga till en bit som är 180, 185 eller 190 cm bred... jag har svårt att bestämma mig på den punkten.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp