Tina vill rädda Saras framtidshopp

Sv: Tina vill rädda Saras framtidshopp

Kom igen hela Buke!!

Detta måste vi ju kunna hjälpa till att fixa!
Vi är väl x-antal tusen medlemmar som skulle kunna avvara en liten slant!?

Det hade varit så häftigt om detta lyckades! Blev tillagd i gruppen redan innan kontot var uppstartat så när jag gjorde min insättning tänkte jag att det nog kommer hamna hos komittén, men nu har jag faktiskt hopp om att det kan fixa sig!

Ska bli spännande att se vad kontot visar mot slutet av dagen... Det är så himla svårt att uppskatta! Visst, gruppen har nära 15000 medlemmar, men många är nog inte "frivilliga" utan har bara halkat med när någon annan lagt till dem.

Jag borde verkligen tentaplugga men får ingen ro i kroppen, jag kan nog säga byebye till mitt jullov :p Men det är det värt om det går ända i hamn :banana:

Måste man inte acceptera att bli tillagd?
Skickas det inte som en förfrågan om man vill det?
Alltså "namn namn föreslår dig som medlem i följande grupp"?

Nej, jag behövde i alla fall inte acceptera, blev bara tillagd. Sedan kan man såklart gå ur, men undrar hur många som verkligen gör sig det besväret...

Om man ansöker själv att bli medlem i gruppen så måste man bli godkänd av admin, iaf var det så i gruppens början (igår). Men när man lägger till folk så kommer de med direkt (testade precis).

Ok, och jag som skickade till alla på min vän lista..
:o
Jaja, de får väl gå ur då om de inte vill bidra.
Dock ett bra sätt att sprida budskapet.. :)

Japp, så är det! Dock kan alla som är vänner med de som ansökt (antar jag?) godkänna att de går med i gruppen, admin måste inte göra det. Jag kan godkänna mina vänner som vill gå med iaf!

Tycker detta är är fantastiskt initiativ!
Följer gruppen frenetiskt och ska glatt bidra med en slant så fort jag är hemma från jobbet :)

Sara har fått uppskov av ägaren en vecka till, till nästa tisdag!! :banana:

Över 40.000 medlemmar nu och nästan 400.000 insamlat.

Jag tror bannemig det går i hamn :bump:

*KL*

Är med och bidrar :) Räcker ju med en liten slant egentligen om alla bidrar!

Kom igen buke!! In med er :banana:

Jag har ocksa bidragit med en liten slant. Tycker det ar ett helt fantastiskt initiativ! :bump: :bow:

kl

Har bidragit både en och två gånger i det tidigare skedet.. nu följer jag utvecklingen och det ser ju lugnt ut som att det ska gå vägen. Blir det "för mycket" så går ju överskottet till ungdomssatsningen så det är ju egentligen inget att tveka om :)

Har också bidragit två gånger.
Det känns som att det kan gå vägen.. *håller tummarna*

Jag har bara en fundering... Sponsorerna ska gå in med halva summan.. Och uppenbarligen svenska folket med halva. Sara själv då?

Misstänker att det är Saras del som vi samlar till.
"Vi" blir ju inte delägare i hästen utan får bara leva med vetskapen om att vi skänkt pengarna till Sara så att hon kan köpa loss sin del.

Sen huruvida sara har egna pengar att stoppa in det vågar jag inte sia om.

Läste även någonstans att om hästen säljs innan OS så ska den summan som skänkts henne skänkas till ungdomssatsningar inom Svensk fälttävlan.
Pengarna blir således inte Saras, att leka upp..

Njae, Sara och sponsorer har fått ihop en okänd summa men det saknades fortfarande 870 000:- när insamlingen startade. Så nog lägger Sara in pengar också! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den sista stortävlingen innan EM-uttagningen är i full gång. Flera svenska ryttare fightas i stenhård konkurrens i Luhmühlen och bäst...
Svar
0
· Visningar
426
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sara Algotsson Ostholts OS-häst i Rio, Reality, är till salu. Stoet är också känt som Facebookhästen efter en insamling som räddade...
Svar
8
· Visningar
1 480
Senast: Messy
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Förbundskaptenen i fälttävlan har tagit ut sitt landslag. I den nya A-truppen ingår bara Sara Algotsson Ostholt och Ludwig Svennerstål...
Svar
0
· Visningar
400
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Unghäst-VM i fälttävlan drog igång i går och nu har samtliga tre svenska deltagare ridit dressyren. Bäst till, på plats 24, ligger Sara...
Svar
0
· Visningar
335
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Arbetsterapeut
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur