Bukefalos 28 år!

Tinker Laura tränar hoppning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så var det dags igen. Hoppträning för Tinkern. Ena skon glappar men inte tillräckligt mycket för att det ska gå att slå i en ny söm. Irriterande. Hovis kommer om en och en halv vecka så det är bara att kämpa på med slitna skor. In med Tinkern i transporten och iväg. Tur hon är snäll nu, i början slog hon runt och låg på ryggen med huvudet bak mot lammen. Det var inte lika trevligt. Nu får hon åka utan mellanvägg så hon kan stå snett och då går det fint. Övningarna var gymnastik och rörlighet. Tänkte ge upp när jag efter andra hindret hoppar av tidigare än hon och lägger mig på fram, vilket leder till att hon håller på att gå omkull på framknäna. Är sista övningen men blir ändå rädd.:crazy: Gör om och hon kommer för fort ändå. Väjer precis före första hindret igen. :banghead: Tar mentalt tag i mig själv och min rädsla och kör igen.:devil: Det blev en lugn, fin och harmonisk runda! Så ska det se ut!:D Slutar där när det känns perfekt. Får beröm av tränaren att hon idag varit lugnare och lyssnat mer än någonsin på träningen och tänk på att hon hoppade tre kombination felfritt, det har hon inte gjort innan! Ja, det har jag glömt men så är det ju. Vi utvecklas mer och mer varje gång och ändå ser jag inte det, tur tränaren påminner mig om min bästa häst!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Häromdagen var det dags för yogapass. Jag hade jobbat på dagen – visserligen kontorsarbete men ändå förhållandevis rörligt då jag går...
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Hoppträning med tinkern, kan bara sluta på ett sätt. Hon är verkligen hoppglad.:). På uppvärmningen gjorde vi volter som ökades och...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: indra2012
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Lite jobbigt idag på morgonen, ända tills jobbarkompisen kom på att det var halvdag idag. Det är ju dag innan röd dag! Förbättrade...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: indra2012
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp