tips för att slippa tappskor?

alazzi

Trådstartare
Har haft problem med att hästen trampar av sig framskorna med bakhovarna. Han är fångskodd nu och det är ju inte så konstigt att skorna ryker.

Finns det något man kan testa för att skorna inte ska trampas av så lätt?

Sv: tips för att slippa tappskor?

Vanliga gummiboots hjälpte när min obalanserade yngling var i farten. Använde sånna där billiga med kardborrelås vid ridning. I hagen chansade vi.

Be hovisen runda till det yttersta bakåt på skon (kanten på det utlagda), hoppas du är med på vad jag menar.
Då är det inte lika lätt att han får in ett tramp så skon trillar av.
Och så boots på förstås!

Senast ändrad:

Det är i hagen som han har trampat av sig skorna varje gång. Vid ridning har det aldrig hänt efetrsom matte sitter på och styr upp det hela lite ;)

Han är sjövild i hagen, rodeouppvisningar och race fram till staketet och sen ett slidestopp in i det sista. Inte konstigt att skorna ryker som han håller på.

Men jag ska köpa boots och testa. Får väl cykla till stallet på mornarna innan utsläppet och dra på dem :crazy: Morgonmotion som är så nyttigt :D

Han är som sagt fångskodd just nu så skorna sitter bakofram. Det kommer att bli bättre så fort vi kan sko vanligt igen, *hoppas vi* :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Islaend
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 424
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
342
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
922
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka